דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב-הייבריד

Getting your Trinity Audio player ready...

אנו נמצאים כרגע בתקופת מעבר, נפרדים לשלום מהתקופה בה מנוע עצום ושתיין זה גזעי, התקופה שבה ככל שהמנוע שלך בעל יותר צילינדרים, ככה עלה מעמדך בחברה. אנחנו נכנסים לעידן של מנועים קטנים ויותר יעלים, שבו אכפת מצריכת הדלק וזיהום האוויר, עידן של הנעה אלטרנטיבית, בו המילה 'ירוק' זה אופנה. אז מה קורה כשרוצים ליהנות משני העולמות?

עם כניסתם של רכבי היוקרה היפנים בגרסאות היברידיות (לקסוס GS ו- LS) הבינו הגרמנים שעליהם לפעול. שיתוף פעולה בין היצרנית מבווריה לבין דיימלר (מרצדס-בנץ בעיקר) הניב מערכת היברידית חדשנית המתבססת על סוללת ליתיום-איון.

ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב-הייבריד

ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב-הייבריד, שינויים קוסמטיים קלים לעומת ה-7 הרגילה.  /  צילומים: יצרן

ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב-הייבריד היא למעשה ההיברידית השנייה מבית ב.מ.וו, כאשר הוצגה בשנה שעברה גרסת הייבריד דומה של רכב הקרוסאובר, הב.מ.וו X6. יחידת ההינע המרכזית היא אותו מנוע בנזין V8 טווין-טורבו אשר מצוי ב750i הרגילה, שמפיק 407 כ"ס ו 62 קג"מ (חכו, זה רק הבסיס). בנוסף לזה, ישנו מנוע חשמלי המפיק 20 כ"ס ו 21 קג"מ. מה שמביא אותנו לסך של 427 כ"ס ו- 83 קג"מ - נתונים מרשימים! בזכות שילוב המנוע החשמלי מושגת ירידה של 15% בצריכת הדלק ובפליטות ה CO2.

מערכת שממירה את אנרגיית הבלימה של הרכב לאנרגיה חשמלית, אוגרת את אנרגיית החשמל בסוללת הליתיום-איון שממוקמת בתא המטען. חשמל זה משמש את כל המכשירים צורכי החשמל ברכב, ובכך  מפחית את השימוש במנוע הבנזין ליצירת חשמל (חסכון בדלק), ומשאיר יותר מכוח המנוע להנעת הרכב (ביצועים ודינאמיקה).  כמו כן, בדומה להרבה היברידיות נוספות, בסדרה 7 אקטיב-הייבריד קיימת מערכת לדימום מנוע בעמידה ברמזור - לחיסכון נוסף בדלק ובפליטות מזהמים.

לקונספט ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב-הייבריד גם מאפיינים חיצוניים המבדילים מדגמי סדרה 7 הרגילים.  סדרה 7 ההיברידית בעלת חישוקים קלים ייחודיים בגודל 20", לשם הדגשת הייחודיות של הקונספט. מקדימה פנסי ערפל  בעלי 7 נורות לד כל אחד, ופס אלומיניום המשתרע לאורך כל החזית, שלטענת ב.מ.וו תורם לאווירודינמיות של הרכב. מאחור, צמד אגזוזים עם עיצוב מרהיב, ופס אלומיניום ביניהם, כדי ליישר קו עם החזית.

ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב-הייבריד

ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב-הייבריד / צילומים: יצרן

כל מערכת ההייבריד נעשתה בשיתוף עם מרצדס-בנץ, לכן קיים דמיון רב בין המערכות של סדרה 7 אקטיב הייבריד לבין המרצדס S400 BLUEHybrid - שתי מתחרות פוטנציאליות. עם הדמיון הרב, קיים גם שוני קטן. 7 הייבריד היא הדומיננטית בקריטריון של הביצועים, ואילו ה-  S400 יותר חסכנית בדלק בזכות מנוע V6 צנוע יותר. מערכת היברידית זו נמצאת גם בקונספט אקטיב הייבריד של הב.מ.וו X6, שהוצג קודם לכן.

סדרה 7 אקטיב הייבריד כרגע נמצאת בגדר קונספט בלבד, אך קרובה לייצור ויש להניח כי תושק גרסת ייצור סדרתית בשנה הבאה. כאשר תצא גרסת הייצור, למרות ההבדלים המשמעותיים בינה לבין מתחרתה, עדיין צפויה תחרות רבה בינה לבין המרצדס S400, וכמובן גם השלישית בקטגוריה - לקסוס LS600h.

לדגמי ב.מ.וו  בארץ - ב.מ.וו

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה