דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה 2010

Getting your Trinity Audio player ready...




בין יצירת נישות (ב.מ.וו סדרה 5 גראן טוריסמו) לבין מהפכות עיצוביות בקטגוריית השטח (ב.מ.וו X6), התפנתה ב.מ.וו גם לחידוש מכונית הלחם (הלבן) והחמאה (המשובחת) שלה - ב.מ.וו סדרה 5 [לחוות דעת מקצועית על הרכב - ב.מ.וו סדרה 5 החדשה]. והגיע הזמן: למעשה, סדרה 5 היוצאת היא המכונית המיושנת ביותר בהיצע של החברה הבווארית (הוצגה ב-2003), והגרמנים מבטיחים שלא המתנו לשווא - למרות שהמתחרות הגרמניות הציגו דגמים מחודשים לאחרונה (אודי A6, מרצדס - בנץ E קלאס).

הדור היוצא של המכונית זכה להצלחה רבה באירופה, למרות (ואולי בזכות) העיצוב המקורי אותו העניק למכונית כריס באנגל, שבינתיים הספיק לפרוש מהחברה. העיצוב היחודי אמנם החדיר חיים מחודשים לקטגוריית רכבי הסלון השמרנית בדרך כלל, אך בדרך הצליח להרגיז את אותם לקוחות שמרנים וחובבי המותג, ששפכו קיתונות של זעם על המעצבים - אך כאמור, לא הצליחו לערער את נתוני המכירות של ב.מ.וו סדרה 5.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה 2010
ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. העיצוב רוכך / צילומים: יצרן

הפעם בחרו הבווארים להחזיר עטרה ליושנה. ב.מ.וו סדרה 5 החדשה - הדור השישי במספר - ניחנת בעיצוב הרמוני, מזוהה עם היצרן ובעיקר - לא מפתיע. חזית המכונית יורשת את "גריל הכליות" המרוכך, אותו פגשנו בב.מ.וו סדרה 3 המחודשת ובב.מ.וו סדרה 7 החדשה. אבל הגריל הוא לא המאפיין העיצובי היחידי שסדרה 5 חולקת עם אחותה הצעירה: בנוסף זוכה שייטת האוטובאנים החדשה בקימור לאורך צדדיה וביחידת תאורה אחורית לה דימיון רב לאחות הצעירה, כמו גם לב.מ.וו X1, וכפי הנראה מסמלת כיוון עיצובי חדש עבור החברה. אפשר לסכם ולומר: ה-5 החדשה רכה ושמרנית בהרבה מהדור הקודם - מעין תמהיל עיצובי של סדרה 7 וסדרה 3, בדיוק כמו ששמה מרמז. ואולי טוב שכך.

ומכיוון שבב.מ.וו עסקינן, דווקא החיצוניות מעניינת אותנו פחות. את השלדה חולקת מכונית הסלון הבווארית עם סדרה 7 וסדרה 5 גרנד טוריסמו, ולכן לא מפתיע לגלות כי היא גם המכונית בעלת בסיס הגלגלים הארוך בקבוצה - 2.97 מטרים. מבחר המנועים כולל כצפוי ערב רב של מנועים מההיצע הקיים של היצרן: 4 יחידות בנזין ו-3 יחידות דיזל.

היצע הבנזין מתחיל הפעם מגרסת ה-523i (בניגוד לדור היוצא, ששווק גם בגרסת 520 עם מנוע בנפח 2.0 ליטרים) בנפח 2.5 ליטרים, בעלת הספק מירבי של 201 כוחות סוס. הגרסה הבסיסית הזו תשלים את המיאוץ הקלאסי מאפס למאה קמ"ש ב-7.9 שניות - לא רע בכלל. מוכנים לשלם עוד? גרסת 528i תיעזר במנוע בנפח 3.0 ליטרים בעל הספק מירבי של 254 כוחות סוס, וגרסת ה-535i תצוייד במנוע במנוע זהה אליו מוצמד מגדש טורבו בודד (במקום שניים בגרסתו הקודמת), ותפיק 302 כוחות סוס.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה 2010
ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. השראה מדגמים אחרים של החברה

הגרסה העוצמתית ביותר של המכונית תהיה לבינתיים ה-550i, בעלת מנוע V8 בנפח 4.4 ליטרים ושני מגדשי טורבו, המפיקים 400 כוחות סוס. למה לבינתיים? חטיבת הספורט של ב.מ.וו, M, תציג בשנה הבאה את ב.מ.וו M5 החדשה. טרם נמסרו פרטים רשמיים על המכונית, אך למורת רוחם של חובבי הרכב ונאמני המותג, גרסה זו צפויה לנטוש את מנוע ה-V10 בנפח 5.0 ליטרים ולעבור ליחידה שגרתית, הגיונית וירוקה יותר (אך לא בהכרח איטית יותר) - כפי הנראה גרסה משודרגת של המנוע המצוי בחרטומה של ה-550i. ואנחנו אומרים: חבל, מאחר והדגם היוצא הציב אמת מידה אמיתית בקטגוריה וטשטש את הגבול בין מכונית מסלול לסדאן, לא רק בביצועים אלא בעיקר בתחושה - אבל שתקנות הזיהום והארגונים הירוקים סבורים אחרת.

בניגוד אלינו, האירופאים אוהבים את מכוניות הסלון שלהם בעיקר עם מנועי דיזל, ובשבילם מציעים הגרמנים היצע מכובד במבחר ובביצועים. גרסת הבסיס היא 520d, לה 181 כוחות סוס. גרסה זו תגיע למאה קמ"ש ב-8.1 שניות - קצת יותר מגרסת הבנזין המקבילה, בעוד פליטת ה-C02 מרשימה: 132 גרם לקילומטר בלבד. שתי היחידות הבכירות ביותר בהיצע יעזרו באותה יחידה בסיסית, בנפח 3.0 ליטרים. האחת - 528d - תפיק 201 כוחות סוס, והשנייה - 530d - תציע 242 כוחות סוס ותגיע למאה קמ"ש ב-6.3 שניות בלבד.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה 2010

באשר להנעה, כאן אין הפתעות: כל הגרסאות ישווקו עם הנעה אחורית כסטנדרט, אך ב.מ.וו תשווק גם גרסה בעלת הנעה כפולה בשווקים מסויימים. ההפתעה מגיעה מצד הבחירה של הבווארים לצייד את סדרה 5 החדשה בהגה כוח חשמלי, בחירה מוזרה עבור יצרנית שהתעקשה כי תגבור הידראולי-חשמלי הוא הפשרה האולטימטיבית. מעניין יהיה לראות האם בחירה זו תפגע ביכולות הדינמיות של המכונית - בב.מ.וו, כמובן, טוענים שלא, ומזכירים מספר מערכות - למשל מערכת ה-DDC - כלומר Driver Dynamic Control - הבוחרת בין ארבעה מצבי כיול שונים למתלים, אשר יסייעו לנהג להפיק את המיטב מהמכונית. תיבות ההילוכים, אגב, כוללות תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה ואת היחידה האוטומטית החדשה המוכרת מב.מ.וו סדרה 5 גראן טוריסמו, בעלת 8 יחסי העברה.

כל זה טוב ויפה, אבל ב.מ.וו סדרה 5 היא מכונית סלון, לא? הבווארים מבטיחים לא להתקמצן בטכנולוגיה וגאדג'טים, וכיאה לאופנה מציגים שלל מערכות בטיחות מתקדמות. אלה כוללות מערכת ראייה לילית, מערכת חנייה אוטומטית, מערכת בקרת סטייה מהנתיב ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית- שומרת-מרחק. רשימת האבזור תכלול את מערכת הבקרה והמולטימדיה המוכרת - iDrive - שעברה שדרוג משמעותי עם הצגת ב.מ.וו סדרה 7 החדשה. לבד מזאת, תציע המכונית גם מספר מצלמות הפזורות בצידי המכונית, אשר יציגו תמונה היקפית על המסך המרכזי.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה 2010
ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. תא הנוסעים אינו מפתיע

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה הוצגה בעולם בתערוכת ז'נבה 2010 ותושק בישראל כבר בתערוכת אוטומוטור בפסח הקרוב. המחירים נעים בין 455,000 שקלים למהדורת ה-523i ומגיעים ל-730,000 שקלים בגרסת ה-550 הבכירה.

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

 

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה