דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X1 החדש נחשף. אצלנו עוד השנה

Getting your Trinity Audio player ready...


קומץ חובבי נהיגה עוד מבכה על המעבר הצפוי של ב.מ.וו להנעה קדמית, אך הקהל הרחב אומר את דברו - ומתעניין פחות בהתנהגות כביש ויותר בעלויות וחסכון. אחרי שנחשף ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר, מיניוואן עם הנעה קדמית, חושפת ב.מ.וו את הדור השני של ב.מ.וו X1 - הג'יפון הקטן של החברה, שעד היום היה מבוסס על סדרה 3 וכעת יתבסס על פלטפורמת האקטיב-טורר.


ב.מ.וו X1 החדש / צילומים: ב.מ.וו
אם ב.מ.וו X1 הקודם היה נראה כמו מכונית סטיישן מוגבהת, אזי הדגם החדש מקבל פרופורציות נכונות יותר ונראה כמו חבר לגיטימי במסדר רכבי הפנאי של ב.מ.וו. המימדים של הרכב השתנו לכל הכיוונים (בסוגריים - הפער לעומת הדור היוצא): האורך של ב.מ.וו X1 החדש הוא 443.9 ס"מ (1.8- ס"מ), הרוחב הוא 182.1 ס"מ (2.3+ ס"מ), הגובה עומד על 161.2 ס"מ (6.7+ ס"מ) ובסיס הגלגלים הוא 267 ס"מ (9- ס"מ).



למרות הצמצום המשמעותי בבסיס הגלגלים, תוצאה של המעבר לשימוש בפלטפורמה קטנה יותר, היצרנית טוענת לשיפור במרווח הפנימי - הודות למימד גובה עדיף ומושב אחורי שנע על מסילה (אופציונלי). נפח תא המטען עומד על 505 ליטרים מכובדים.



בהיצע המנועים יהיו בשלב הראשון שני מנועי בנזין ו-3 מנועי דיזל. מנוע הבנזין הבסיסי, בגרסת ה-20i, יהיה בנפח 2.0 ליטר ויציע הספק של 192 כ"ס. מדובר באותו מנוע של מיני קופר S, וכאן הוא מייצר תאוצה של 7.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומציג צריכת דלק של 16.9 ק"מ לליטר. את המנוע הזה ניתן יהיה לקבל עם הנעה קדמית או כפולה, וכמובן - גם עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית.

הגרסה החזקה יותר היא ה-25i, שמוציאה מנפח דומה הספק של 231 כ"ס. התאוצה ל-100 אורכת 6.5 שניות וצריכת הדלק היא 15.6 ק"מ לליטר, כאשר במקרה זה ההנעה היא כפולה בלבד. בנוסף ישנם מנועי דיזל בהספקים שבין 150 ל-231 כ"ס.



ב.מ.וו X1 החדש יוצג באופן רשמי בתערוכת פרנקפורט שתיפתח בחודש ספטמבר, והשיווק באירופה יפתח מיד לאחר מכן. מחברת "דלק מוטורס" יבואנית ב.מ.וו נמסר כי הרכב צפוי להגיע ארצה ברבעון האחרון של 2015.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה