דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אירופה: מכירות הרכב שברו שיא של 8 שנים

Getting your Trinity Audio player ready...


בעוד שוק הרכב הישראלי חוגג שיא מכירות של כל הזמנים, גם משווקי הרכב האירופאיים נהנים מתקופת צמיחה. על פי נתוני JATO, במחצית הראשונה של 2016 נמכרו באירופה 8,089,730 מכוניות חדשות, גידול של 9.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.



השווקים שרשמו את הצמיחה הבולטת ביותר, באחוזים, הם סרביה, קפריסין, לטביה, ליטא, אירלנד, איטליה, הונגריה, קרואטיה, פולין ופורטוגל. בשני שווקים נרשמה ירידה מפתיעה - שוויץ והולנד, ואילו בשווקים מרכזיים אחרים נרשמה עליה קטנה יותר מהעליה הכללית של אירופה, ובהם אוסטריה, גרמניה, בריטניה, נורווגיה, צרפת ורומניה.
בתוך כל זה, מעניין לראות כי מותגי המיינסטרים הגדולים איבדו מנתח השוק שלהם - כלומר, צמחו בשיעור קטן יותר מצמיחת השוק כולו, ואילו מותגי יוקרה ומותגים קטנים יחסית רשמו צמיחה משמעותית. בין המותגים שאיבדו מנתח השוק שלהם ניתן למנות את פולקסווגן, שעבורה נתח השוק ב-2016 הוא הקטן ביותר מזה 6 שנים, וגם את ניסאן, פורד, אופל, פיג'ו. מנגד, מותגי יוקרה כמו ב.מ.וו, מרצדס, אודי, יגואר ואינפיניטי הגדילו את נתח השוק שלהם, וכך גם פיאט, רנו, מאזדה והונדה.

10 מותגי הרכב המובילים באירופה:





בהשוואה לשוק הישראלי, אירופה שמרנית יותר בכל מה שנוגע לדגמים המועדפים על הצרכנים. ברשימת הדגמים הנמכרים ביותר ניתן למצוא בעיקר שמות ותיקים כמו פולקסווגן גולף, אופל קורסה ואסטרה, פורד פיאסטה ואחרות. דגמים חדשים יותר, שרושמים עליה משמעותית במכירות מאז הושקו, לא נכנסים לרשימת רבי המכר. בין הדגמים הצומחים ניתן למצוא שמות כמו יונדאי טוסון, פיאט 500X, סוזוקי ויטרה, מאזדה CX3, פיאט טיפו והונדה HR-V.

20 דגמי הרכב המובילים באירופה:






אירופה עוברת לג'יפונים
המגמה הבולטת ביותר בשוק הרכב בשנים האחרונות היא המעבר לרכבי פנאי, כאשר באירופה כל מכונית רביעית שנמכרה השנה היתה ג'יפון. מתוך אותם 25% של רכבי הפנאי, סגמנט הג'יפונים הקטנים (ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור) גדל מנתח שוק של 8.3% ל-9.4% ב-2016, בעוד מכוניות הסופר מיני עליהן מבוססים הג'יפונים האלו איבדו שיעור דומה מכוחן.

השווקים בהם הג'יפונים צמחו באופן המשמעותי ביותר הם לטביה, פינלנד ושוודיה, והמותגים בהם שיעור הג'יפונים גדל באופן הבולט ביותר הם מאזדה, סוזוקי והונדה.



ב-JATO אומרים כי נתוני המחצית הראשונה של 2016 מצביעים על התנהגות של שוק בריא וערני. לדבריהם, המחצית השניה של השנה תהיה מאתגרת יותר בגלל חוסר הבהירות בנוגע למעמדה של בריטניה, וקיפאון אפשרי במספר שווקים נוספים. השקות של דגמים חדשים עם חידושים משמעותיים יהוו את מנוע הצמיחה עבור יצרני הרכב.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה