דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A3 - מתיחת פנים בסימון טכנולוגיה

Getting your Trinity Audio player ready...


אודי A3 יצרה את סגמנט המשפחתיות היוקרתיות אי שם בשלהי המילניום הקודם, ואופן מטאפורי משהו, היא הייתה עד אמש גם אחת המתחרות הוותיקות יותר בסבב הנוכחי של הסגמנט. כעת חושפת היצרנית את מתיחת הפנים של ה-A3 על שלל דגמיה השונים, ולמרות השינויים העדינים שנעשו מעל פני השטח, דווקא בתוך המעטפת של המכוניות השינויים רבים למדי.
 עיצובה של ה-A3 המחודשת לא שונה מהותית מאשר של זו המוחלפת. ההבדלים מסתכמים בפנסים חדשים מלפנים ומאחור וגריל גדול ובולט יותר. אלה הראשונים יקבלו כעת תאורת קסנון כסטנדרט ותאורת LED Matrix חכמה כאופציה בגרסאות המאובזרות יותר. שינויים נרחבים יותר לעיצוב החוץ, כגון פגושים, חישוקים ועיצוב הגריל, יכללו הפעם - לראשונה בחיי הדגם - במסגרת חבילות האבזור והעיצוב ספורט ודיזיין, כפי שנעשה ב-A4 החדשה.

בתוך תא הנוסעים נראה שאודי לא עשו שום שינויים בכלל. העיצוב נותר דומה לחלוטין עם המסך הנשלף חשמלית, פתחי המיזוג העגולים והנקיון העיצובי היחסי. אולם כשצוללים לעומק מגלים רשימת האביזרים ב-A3 המחודשת עברה "אוברול" רציני מאוד.

אודי A3

בתור התחלה, מערכת ה-MMI, ממנה נשלטות מערכות הרכב השונות, מקבלת ממשק בעיצוב חדש שאודי מבטיחה הקלה שיעזרו להקל משמעותית על תפעול המערכת. את הממשק הפיזי של המערכת שמקבלת ל-A3 הוא זה של ה-A4, שכולל גלגלת שליטה עם משטח רב-מגע בחלקה העליון.

אודי A3

לצד ה-MMI המחודשת, תציע אודי (כאופציה בתוספת תשלום) את תא הטייס הוירטואלי שלה, שהופך את לוח המחוונים למסך 12.3 אינץ' שיכול להציג מפת ניווט או תפריטים שונים. כדי להקל על הקישוריות בין הרכב לנהג, ובכך לסמאטפון שלו, ה-A3 מקבלת גם תא מיוחד לטלפון, בו מותקן מגביר קליטה, משטח טעינה אלחוטית ושבב NFC לקישור אלחוטי בין הטלפון לרכב.

אודי A3

אבל מערכות הבטיחות של ה-A3 עוברות שינוי גדול אף יותר. ה-A3 המחודשת מקבלת מערך מקיף של מערכות אקטיביות שיכלול בלימת חירום אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב שיחדיו ירכיבו גם מערכת לזחילה בפקקים עד מהירות של 65 קמ"ש, ואפילו מערכת שתעצור את הרכב בצד הדרך במידה והנהג לא מזיז את ההגה לזמן ממושך.

אודי A3

ה-A3 המחודשת מקבלת גם את ליין המנועים הרחב ביותר מאז הושקה המכונית, שיכלול לא פחות מ-9 גרסאות שונות. שלושה מנועי דיזל עם הספקים של בין 110 ל-184 כ"ס, גרסת E-Tron חשמלית, ואפילו גרסת G-Tron שתעשה שימוש בגז טבעי, אבל אלה ככל הנראה לא יגיעו אלינו.

אודי A3

ההיצע הישראלי יסתכם ככל הנראה בשלושה מנועים, ששניים מהם למעשה חדשים לדגם. התחתית הסולם יעמוד מנוע שלושת הצילינדרים החדש של הקונצרן שהופיע כבר באודי A1 ובסיאט איביזה. נפחו 1.0 ליטר והוא מפיק כאן 115 כ"ס (95 כ"ס ב-A1 ו-110 באיביזה), המנוע השני ה-1.4 ליטר המוכר שמפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, והאחרון, גם הוא חדש לדגם הוא מנוע 2.0 הליטרים שהוצג עם ה-A4 החדשה. גם כאן הוא מפיק 190 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ, אולם ה-A3 נהנית מתיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה עם שבעה הילוכים ומצמדים רטובים. זאת בניגוד לתיבה הנוכחית ששודכה למנוע הזה, שהיתה בעלת שישה הילוכים ומצמדים יבשים.

אודי A3

גם ה-S3 מקבלת תוספת קטנה של 10 כ"ס ו-2.1 קג"מ למנוע, לסך של 310 כ"ס ו-40.8 קג"מ. גם מערכת בקרת היציבות (ESC) והמצמדים בתיבת ההילוכים (שאת סוגה אודי לא מציינת) עברו כיול מחדש כדי לשפר את הביצועים וההתנהגות.

מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, נמסר לנו כי אודי A3 המחודשת תגיע לישראל ברבעון האחרון של השנה.

לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה