דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

10 רכבי הפנאי החסכוניים בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


הם נעשים פופולריים מיום ליום, והקהל הישראלי מתרגל לקנות אותם כחלופה למכונית המשפחתית הסטנדרטית. רכבי הפנאי, מהג'יפונים הזולים ועד לרכבי הפאר הגבוהים והיקרים, ממלאים את הכבישים, אבל מעוררים גם תהיות: האם הקהל הישראלי יצטרך להתרגל לשלם על כמות גדולה הרבה יותר של דלק? בדיקה מעמיקה בין נתוני צריכת הדלק הרשמיים של יצרני הרכב, שמופיעים בקטלוג הרכב של iCar מגלה כי ישנם רכבי פנאי בזבזניים בהחלט - אבל ישנם גם כאלה שצריכת הדלק שלהם נמוכה ביותר. נתוני היצרן אינם משקפים, לעתים תכופות, את נתוני תצרוכת הדלק האמיתיים - אבל הם בהחלט מספקים מדד ראוי להשוואה בין כלי רכב שונים, שלהם נתוני יצרן שונים. קבלו את עשרת רכבי הפנאי החסכוניים בישראל.

מקום עשירי: סקודה יטי

גרסה: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 2X4 ידני

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 16.4 ק"מ לליטר

מחיר: 122,500 שקל

עד לאחרונה, מקומו של סקודה יטי היה ממש על סף העשיריה - אבל בחוץ. עדכון קל שערכה היצרנית למנועי ה-TSI שיפר את תצרוכת הדלק במעט, מה שמקנה ליטי את המקום המכובד ברשימת הג'יפונים החסכוניים. ולא רק בדלק יודע היטי לחסוך: גם המחיר זול יחסית, ובמסגרת מבצעים שונים ניתן מדי פעם להשיג את הגרסה הידנית במחירים שנעים סביב ה-110,000 שקל. הגרסה האוטומטית, שעולה קצת יותר מ-140 אלף, מציגה אף היא צריכת דלק טובה עם נתון רשמי של 15.8 ק"מ לליטר.

מקום תשיעי: ניסאן ג'וק

גרסה: 1.6 בנזין ידני, 94 כ"ס

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 16.6 ק"מ לליטר

מחיר: 109,900 שקל

הוא אחד מרכבי הפנאי הקטנים ביותר, וגם אחד הפופולאריים שבהם. אם היינו עורכים את הרשימה הזו לפני כמה חודשים, הג'וק לא היה נכנס לרשימה - אבל הגרסה החדשה והמוזלת שהצטרפה לאחרונה מפגינה צריכת דלק מצוינת (ובמבצעים היא זולה אפילו יותר). לא מסתדרים עם הקלאץ? גם האוטומטית מציגה צריכה טובה בהחלט, עם 15.8 ק"מ לליטר.

ניסאן ג'וק

ניסאן ג'וק. צילומים: יח"צ 

מקום שמיני: מיני קאנטרימן

גרסה: 1.6 טורבו בנזין S

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 16.9 ק"מ לליטר

מחיר: 224,000 שקל

ליהנות מכל העולמות: גם מכונית יוקרה, גם קטנה יחסית, גם רכב פנאי וגם מנוע טורבו ביצועיסט. באופן מעניין, מנוע ה-1.6 ליטר טורבו של המיני צורך יותר מה-1.6 ליטר הרגיל. עם זאת, את הגרסה הסטנדרטית ניתן לרכוש ב-41,000 שקל פחות, ולקבל בסך הכל 300 מטר פחות לכל ליטר...

מקום שביעי: ב.מ.וו X1

גרסה: 2.0 דיזל, 20d

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 16.9 ק"מ לליטר

מחיר: 278,000 שקל

זו לא הפעם האחרונה שתראו ברשימה הזו רכב מתוצרת ב.מ.וו, ובאופן מפתיע דווקא רכב הפנאי הקטן ביותר של היצרנית הבווארית הוא הפחות חסכוני מביניהם. לא מדובר לגמרי בג'יפון: ה-X1 הוא למעשה גרסת סטיישן מוגבהת של סדרה 3 הקודמת, אבל עם הסמל הנכון והתדמית האופנתית, זה לא ממש משנה. לנסוע בג'יפ של ב.מ.וו עם צריכה כזו - מה עוד צריך?

מקום שישי: מיצובישי אאוטלנדר

גרסה: 2.2 ליטר דיזל Limited

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 17.2 ק"מ לליטר

מחיר: 224,900 שקל

האאוטלנדר הוא הג'יפון הנמכר ביותר בקבוצתו, אך הגרסה הנפוצה היא לא החסכונית ביותר. כדי לקבל את האאוטלנדר שלכם עם נתונים מרשימים שכאלו (וגם עם אבזור עשיר במיוחד) תצטרכו לשלם לא מעט, ואנחנו ממליצים להתפשר מעט על צריכת הדלק ולקחת את גרסת הבנזין הרגילה שעולה 60,000 שקל פחות ומציגה צריכה מצוינת של 15.8 ק"מ לליטר.

מקום חמישי: ב.מ.וו X5

גרסה: 2.0 דיזל 25d 2X4

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן):17.5 ק"מ לליטר

מחיר: 485,000 שקל

כינסתם ישיבה משפחתית, פרסתם את דפי חשבונות הבנק על השולחן וניסיתם לטכס עצה לחסכון בהוצאות החודשיות. ואז עלה רעיון: אולי נשקיע חצי מיליון שקל ברכב חדש וחסכוני? ובכן, רכישה של ב.מ.וו X5 זו כנראה לא השיטה הטובה ביותר לצמצם הוצאות, אבל אתם בעניין של רכב שטח מפואר אז טוב לדעת שיש בשוק כלי שלא יצמיד אתכם לתחנות דלק פעמיים בשבוע.

ב.מ.וו X5

מקום רביעי: ב.מ.וו X3

גרסה: 2.0 ליטר דיזל 20d

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 17.8 ק"מ לליטר

מחיר: 322,000 שקל

שוב רכב פנאי יוקרתי משתלב ברשימה, שוב זו ב.מ.וו. ה-X3 הקומפקטי מציע המון יתרונות בתחום הפינוק וההנאה מהנהיגה, וגם צריכת דלק מצוינת נכנסת לרשימת הפלוסים. המיסוי הישראלי, אגב, לא מרוצה מב.מ.וו X3 - וממקם אותו בקבוצת הזיהום ה-15.

מקום שלישי: סוזוקי קרוסאובר

גרסה: 1.6 בנזין, גיר ידני או רציף, 2X4

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 18.1 ק"מ לליטר

מחיר: 109,900 שקל לידני, 119,900 שקל לגיר רציף

אחרי כל רכבי הפנאי היוקרתיים, הגענו לג'יפונים שבאמת יכולים לחסוך לכם כסף - גם ברכישה וגם בתדלוק. סוזוקי קרוסאובר עדיין לא החליט אם הוא יותר משפחתית או יותר ג'יפון, אבל מה שבטוח - חסכוני הוא בהחלט. מעבר לנתוני היצרן המצוינים, אנחנו יכולים לספר על צריכה של 14.5 ק"מ לליטר שמדדנו בנסיעת המבחן.

פיג'ו 2008

מקום שני: פיג'ו 2008

גרסה: 1.2 בנזין ידני

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 20.4 ק"מ לליטר

מחיר: 99,900 שקל

יקח לא מעט זמן לשכנע את הישראלים לנהוג על רכב פנאי ידני, אבל ניסיון העבר מלמד שהמפתח לשינויים נמצא בכיס של הלקוח. עם מחיר רכישה של סופר מיני וצריכת דלק נפלאה, לפיג'ו 2008 יש את מה שצריך כדי להעביר לקטגוריה של רכבי הפנאי גם את מי שמעוניין קודם כל לחסוך. למרות שהנתונים שלו זהים לאלו של רנו קפצ'ור הידני, פיג'ו 2008 מסתפק במקום השני בגלל צריכה בינונית בלבד של הגרסה האוטומטית: 15.3 ק"מ לליטר.

מקום ראשון: רנו קפצ'ור

גרסה: 0.9 טורבו-בנזין ידני

צריכת דלק ממוצעת (נתוני יצרן): 20.4 ק"מ לליטר

מחיר: 109,900 שקל

רנו קפצ'ור משלב כמעט את כל המרכיבים הנדרשים בכדי לחסוך בדלק: מנוע בנפח זעיר, מגדש טורבו ותיבת הילוכים ידנית. צריכת הדלק המצוינת אמנם באה על חשבון הביצועים, אך שימו לב לנתון המעולה של הגרסה החזקה יותר - 18.5 ק"מ לליטר, מספר שהיה ממקם גם את הגרסה הזו בצמרת הטבלה. את הנתון הזה משיגה הקפצ'ור, שוב, באמצעות הטכנולוגיה: לגרסה הזו יש תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, מנוע בנפח 1,200 סמ"ק וכמובן מגדש טורבו. כי מי אמר שאי אפשר לנהוג על ג'יפון ולחסוך.

רנו קפצ'ור

 רנו קפצ'ור, רכב השטח החסכוני בישראל | צילום: דנה גורלנד

 למנוע השוואת הדגמים בקטלוג iCar - השוואת דגמים
 

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה