דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

MG550 בישראל: הסינים מגיעים

Getting your Trinity Audio player ready...

כשהמכוניות היפניות הגיעו לישראל, הקהל המקומי לגלג - ותוך זמן קצר הפך את הסובארו והמאזדה ללהיט מכירות היסטרי. כשהגיעו הקוריאניות מאוחר יותר, הישראלים גיחכו - והסתערו בהמוניהם על התוצרת האסייתית. כעת נוחתות בארץ הקודש סנוניות ראשונות מן המעצמה העולה שבמזרח, ותהיו בטוחים שעל המכוניות הסיניות אף אחד כבר לא יצחק.

לפני כחצי שנה דיווחנו לכם על כוונתה של חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן לישראל, לייבא לארץ את דגמי חברת SAIC הסינית (שנגחאי אוטומוטיב), הנמכרים בעולם תחת שם המותג MG. בימים אלו ממש מתגשם החזון, על ידי חברת בת שהוקמה לצורך העניין - 'קאר-איסט', שתהיה אחראית על יבוא דגמי סאיק מסין.


הבאנו שלום עליכם. המכונית הסינית פוגשת לראשונה את אדמת ישראל / צילום: אלירז גטה, יח"צ

המכונית הסינית הראשונה שמגיעה לישראל היא MG550, מכונית מנהלים אשר תתחרה ישירות במאזדה 6 ובטויוטה אוונסיס. ה-550 מצוידת במנוע בנזין מוגדש טורבו בנפח 1.8 ליטרים, המנפק 161 כ"ס ו-21.9 קג"מ, ובשילוב עם תיבה אוטומטית בעלת 5 יחסי העברה מזניק את העולה החדשה ל-100 קמ"ש בתוך 10.8 שניות. נתון צריכת הדלק הרשמי מדווח על שריפה של ליטר בנזין לכל 14.7 ק"מ, בנסיעה בין-עירונית. נאה. 

כצפוי, עיקר תפארתה של ה-MG550 נמצא ברשימת האבזור המכובדת, הכוללת כסטנדרט חישוקים קלים, פנסי ערפל, גג שמש חשמלי, ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, מושב נהג חשמלי, חיישני גשם, חושך וחניה, בקרת שיוט ועוד. בסעיף הבטיחות מצטיידת המכונית ב-6 כריות אוויר ובמערכת בקרת יציבות אלקטרונית.  

שלא כצפוי, מקבלת המכונית הסינית תג מחיר גבוה יחסית - 144,990 ?, כמעט כמו של מתחרותיה לקטגוריה. אמנם, מדובר עדיין במכונית המנהלים הזולה בישראל, ובפער ניכר - אך הצפי היה למחיר שימקם את ה-MG בטווח שבין קבוצת המשפחתיות למנהלים, ויהווה אלטרנטיבה מעניינת לקהל היעד של המכוניות המשפחתיות. היבואן, אם כן, בוטח במוצר שלו; אך מה לגבי הלקוחות הפוטנציאליים? כדי להרגיע את אלו האחרונים, החוששים מסחירותה הלא ידועה של המכונית, מתחייב היבואן לרכוש כל מכונית כזו במזומן ובמחיר מלא לאחר 3 שנים מיום קנייתה. אפשר לישון בשקט.

מדגם זה, של ה-MG550, מגיעות לישראל בשלב ראשון 160 מכוניות, אשר ימסרו ללקוחות בקרוב. בעתיד מתכנן היבואן לצרף להיצע המקומי גם את ה-MG350, מכונית משפחתית בתצורת סדאן, וכן את ה-MG6 - מכונית מנהלים גדולה בתצורת האצ'בק. תחילת שיווקם של דגמים אלו מתוכנן לתחילת שנת 2011.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. לפראיירים?? 
    דוד נבו, 11-07-2010

    המימדים של ה-MG550, כמעט זהים לאלה של הרנו פלואנס המשפחתית אשר עם מנוע 1600 לא מוגדש ואבזור מירבי עולה 127,000 ש"ח. מי שמנסה להחדיר רכב מתוצרת סינית לארץ טוב ככל שיהיה חייב להביא משהוא ייחודי ותחרותי או מחיר אטרקטיבי. לובינסקי לא השכילו לעשות זאת עם ה-MG550. המחיר אינו אטרקטיבי מספיק ואילו הכביכול ייחודיות של האבזור אינה מספקת.

    סגור תגובה

  • 2. לחשוב פעמיים.. 
    , 14-07-2010

    מדובר ברכב שנוחת פעם ראשונה בישראל, הצרכן הישראלי הממוצע לא פראייר,ועם תג מחיר כזה יקר רק יגרום להבריח את הלקוחות ,למכוניות המוכרות לו באותו סכום ואפילו פחות. לדעתי ,ככה לא מחדירים מוצר לשוק ,יש לעשות משהו לגבי המחיר.

    סגור תגובה

חזור למעלה