דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

5 הג'יפונים הקומפקטיים החסכוניים בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


סגמנט הג'יפונים הולך ומתחזק. אם בשנתיים החולפות הגידול הגיע מכיוונם של הג'יפונים הקטנים, שנמכרים במחירי מכוניות משפחתיות, בשנה החולפת ירדו מחיריהם של הג'יפונים הגדולים יותר והפוקוס עבר אליהם. המראה האופנתי, השימושיות, תנוחת הישיבה הגבוהה וגם היכולת לרדת לשבילים מדי פעם, הם היתרונות הברורים של רכבי הפנאי; מצד שני, אלו בדרך כלל רכבים גדולים וכבדים יחסית, שמציגים צריכת דלק גבוהה. אז מה עושים?




למה לעבוד קשה? מגוון הצעות בקליק עכשיו במדור ליסינג >>>



חיפשנו בקטלוג iCar ומצאנו 5 ג'יפונים קומפקטיים שמציגים את צריכת הדלק הטובה ביותר בשוק. בחרנו בג'יפונים אוטומטיים בלבד, חדשים, עד מחיר של 200,000 שקלים. רובם עולים הרבה פחות מכך. הדירוג מוצג לפי נתוני היצרן, שאמנם נמדדים בתנאי מעבדה ולא משקפים את הנתון שיתקבל בפועל - אך מאפשרים השוואה נוחה בין דגמים שונים, שכן הפער בין נתוני היצרן לנתוני האמת נותר דומה בדרך כלל. כדי לנסות ולהעריך את צריכת הדלק שתקבלו בפועל, הוספנו גם את הנתונים שנמדדו במסגרת מבחני הדרכים שביצענו.
מקום חמישי: מיצובישי אאוטלנדר
גרסה: 2.0 ליטר בנזין, גיר רציף, 2X4
מחיר: 154,500 שקל
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 16.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: 13 ק"מ לליטר

לפעמים, לא צריך טכנולוגיה מתקדמת כדי לחסוך בדלק. בלי מנועי טורבו, וגם בלי גיר רובוטי מתוחכם מצליח האאוטלנדר להציג צריכת דלק מעולה. כשמגלים שהוא הג'יפון הכמעט-יחיד בקבוצתו שמגיע עם אופציה ל-7 מקומות ישיבה, מגלים שמדובר בג'יפון רב-תכליתי ובהחלט משתלם.

יש את זה ביותר חסכוני?
במחיר של כמעט 230 אלף שקלים מקבלים את האאוטלנדר עם מנוע דיזל וצריכה מוצהרת של 17.2 ק"מ לליטר; בקרוב תגיע לישראל הגרסה המחודשת של האאוטלנדר PHEV החשמלי-נטען, עם נתון יצרן של מעל 50 ק"מ לליטר ויכולת לנסוע על חשמל בלבד לטווח של כ-35 קילומטרים בפועל.



מקום רביעי: פיג'ו 3008
גרסה: 1.6 ליטר טורבו-בנזין, אוטומטי
מחיר: 139,900 שקל
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 16.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: 11.3 ק"מ לליטר

רכב הפנאי הותיק של פיג'ו, שמוצע באופן כמעט קבוע במחירי מבצע אגרסיביים, מנפק צריכת דלק מצוינת  - שהשתפרה עוד יותר לאחר המעבר למנועים בתקן יורו 6 בשנה שעברה. ומה שהכי מעניין זה שה-3008 עושה את זה מבלי לפגוע בביצועים, שהם מהטובים ביותר בקבוצה.

יש את זה ביותר חסכוני? כרגע לא, אבל אם תמתינו לשנה הבאה תפגשו בדור החדש של ה-3008, שאמור להיות חסכוני הרבה יותר ויוצע גם עם מנועי 1,200 סמ"ק טורבו-בנזין.



מקום שלישי: טויוטה ראב 4
גרסה: 2.5 ליטר בנזין-היברידי, גיר רציף
מחיר: 189,900 שקל
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 19.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: 13 ק"מ לליטר

מי שרוצה לחסוך, לא בטוח שיבחר את אחד הג'יפונים היקרים ביותר שמוצעים כיום בישראל - אך הראב 4 ההיברידי מציע לא רק חסכון כלכלי, אלא גם תדמית ירוקה ונקיה ופליטת מזהמים נמוכה מאוד. הראב 4 הייבריד מציג ביצועים חזקים עם הספק של 200 כ"ס, וזו הסיבה גם שהוא לא חסכוני כמו הפריוס, למשל.

יש את זה ביותר חסכוני? אם תוותרו על הגובה, תוכלו לבחור בדגמים היברידיים חסכוניים יותר של טויוטה - למשל האוריס או הפריוס. בשנה הבאה צפוי להגיע לישראל הג'יפון הקטן CH-R, שיוצע עם הנעה היברידית חסכונית יותר ככל הנראה.



מקום שני: ניסאן קשקאי
גרסה: 1.6 ליטר טורבו-דיזל, גיר רציף
מחיר: 169,990 שקל
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 21.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: 14 ק"מ לליטר

מנועי הדיזל חסכוניים יותר ממנועי בנזין מקבילים, וזה נכון גם לתחום הג'יפונים. הקשקאי מציג צריכת דלק מצוינת וגם ביצועים עדיפים על אלו של גרסת הטורבו-בנזין הזולה, כך שזו ללא ספק הגרסה המומלצת שלו.

יש את זה ביותר חסכוני?
תעברו לאח התאום בסעיף הבא.



מקום ראשון: רנו קדג'אר
גרסה: 1.5 ליטר טורבו-דיזל, רובוטית כפולת מצמדים
מחיר: 144,990 שקל
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 26.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: 16 ק"מ לליטר

ההבדלים בין רנו קדג'אר לניסאן קשקאי לא גדולים, אבל לג'יפון של רנו יש בדיוק את מה שצריך כדי לשפר את צריכת הדלק: מנוע קטן ומתקדם יותר ותיבת הילוכים מודרנית ומתוחכמת, שילוב שהוכיח את עצמו כבר ברנו פלואנס. כשמוסיפים לזה גם מחיר רכישה נמוך, מקבלים ג'יפון חסכוני במיוחד בכל הפרמטרים. ובשורה התחתונה: רנו קדג'אר הוא רכב הפנאי החסכוני ביותר בישראל.

יש את זה ביותר חסכוני?
לא ממש.



בקרוב בישראל
קונצרן פולקסווגן עדיין לא נכנס לזירת רכבי הפנאי באופן אינטנסיבי, אך בחודשים הקרובים צפויים לנחות בישראל 3 דגמים-אחים מסקרנים במיוחד: פולקסווגן טיגואן, סיאט אטקה וסקודה קודיאק, כאשר הנתונים הרשמיים מדווחים על צריכה רשמית של 18.5 ק"מ לליטר פחות או יותר, בהתאם לדגם ולגרסה.

גם פיג'ו 3008 החדש צפוי להיות חסכוני בגרסת ה-1.2 ליטר בנזין, ועוד יותר מכך בגרסת הדיזל. הגרסה האוטומטית של דאצ'יה דאסטר, אם זו תגיע בקרוב כפי שהובטח, צפויה גם היא להציג צריכת דלק חסכונית עם מנועי הטורבו-בנזין, ועוד יותר מכך בגרסאות הדיזל.


הצילומים בכתבה: מת'יו דויל, פבל צ'רניצקי, אסף בר-שי, דניאל סקלי

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה