דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

10 הבשורות של תערוכת ז'נבה 2016

Getting your Trinity Audio player ready...



1. קיה נירו - ג'יפון היברידי ואח קטן לספורטאז'
אם הספורטאז' היה רכב הפנאי הנמכר ביותר בישראל בשנה החולפת, אנחנו מוכנים להמר על כך שבמחיר דומה יוכל קיה נירו לשבור גם את השיא שלו. הרי אם הישראלים אוהבים את הג'יפונים של קיה, למה שלא יאהבו אותם יותר עם צריכת דלק נמוכה במיוחד?

"סגמנט ה-SUV הוא הסגמנט הצומח ביותר בענף הרכב, ורצינו לייצר רכב נוסף שיחזק את הנוכחות שלנו שם". כך הסביר לנו בתערוכת ז'נבה מייקל קול, סמנכ"ל התפעול של קיה באירופה. "בניגוד למה שעשתה יונדאי עם האיוניק, כאן המחשבה הראשונית לא היתה על מכונית היברידית - אלא על רכב פנאי, שההנעה ההיברידית היא ללא ספק אחד מהיתרונות הבולטים שלו". הנירו יגיע לישראל ברבעון האחרון של 2016 ואולי אפילו קצת קודם, ואם אתם מחכים גם למשפחתית היברידית, למשל גרסה היברידית לקיה סיד - אל תתעכבו, כיוון שקול אמר לנו כי לא צפויה מכונית היברידית משפחתית אצל קיה.


קיה נירו ומייקל קול. תנחשו לבד מי זה מי

2. יונדאי איוניק - הפריוס של יונדאי
אם בקיה סימנו סגמנט ואחר כך הוסיפו את הטכנולוגיה ההיברידית, נראה שביונדאי הלכו בדרך ההפוכה, ובחרו בהנעה החשמלית לסוגיה השונים כנושא המרכזי של המכונית המשפחתית החדשה. ואולי זו בעצם היתה קודם כל תגובה, מעט מאוחרת, לפריוס של טויוטה, שכן כפי שהסבירו לנו בתערוכה יבואני רכב המנוסים בעבודה מול היצרנים הקוריאניים - אם יש משהו שמאפיין את הקוריאנים, הרי שזו ההערצה והקנאה בשכנים מיפן.

כך או אחרת, יונדאי איוניק מציגה מימדים משפחתיים לחלוטין, עיצוב נאה ותא נוסעים איכותי למדי, שמוסיף עוד נדבך חשוב לגרף ההתקדמות של יונדאי מהשנים האחרונות. את האיוניק ניתן יהיה לקבל ב-3 גרסאות הנעה: היברידית רגילה, היברידית נטענת (פלאג-אין) וחשמלית טהורה.


יונדאי איוניק. קודם היברידית, אחר כך משפחתית

3. מתקפת הג'יפונים של קונצרן פולקסווגן
עוד לא הספקנו להכיר לעומק את פולקסווגן טיגואן החדש, הג'יפון מבוסס הגולף, וכבר מציגים לנו הגרמנים עוד 3 מכוניות אחיות בתערוכה אחת. סיאט אטקה תהיה פרשנות צעירה ודינאמית לטיגואן, כך מבטיחה היצרנית. אודי Q2 יהיה האח הקטן של ה-Q3, ושלישית, והבשורה המעניינת ביותר עבורנו, היא סקודה ויז'ן S - שכרגע עדיין נחשבת למכונית קונספט, אבל היא מבשרת על ג'יפון חדש נוסף עם 7 מקומות ישיבה. אצלנו בתחילת 2017 או אפילו קצת קודם.


במחיר של פחות מ-145 אלף, סיאט אטקה יכול להיות להיט מכירות
4. אופל אסטרה זוכה בתואר מכונית השנה 2016
תחרות "מכונית השנה" היא ללא ספק אתגר מעניין עבור כמה עשרות עיתונאי רכב אירופיים, וצ'ופר שיווקי ענק ליצרניות הרכב. להערכתנו, האסטרה החדשה זכתה בתואר לא בגלל חידושים או טכנולוגיות יוצאי דופן, אלא פשוט בגלל שהיא היתה ברירת מחדל, מכונית מצוינת מתוך שורה של מכוניות מצוינות שלא הציגו חידוש מיוחד כלשהו. זו ההזדמנות לדווח כי תומאס בנקנר, מנהל המוצר והתמחור של אופל, ציין בתשובה לשאלתנו כי לא צפויה גרסת סדאן לאסטרה החדשה, הוסיף ואמר גם כי לא תהיה תיבת הילוכים שונה שעשויה לשפר את נושא צריכת הדלק, ואין לו מושג מתי המכונית תתחיל להימכר בישראל.


תכירו: אופל אסטרה, מכונית השנה 2016

5. לטויוטה יש ניסאן ג'וק משלה
זוכרים שפעם, לא כל כך מזמן, סגמנט הג'יפונים הקטנים נקרא בשמו של ניסאן ג'וק? כל מכונית שהוצגה בקטגוריה הזו, החל משברולט טראקס ועד רנו קפצ'ור וסוזוקי ויטרה, זכתה לכותרת המפוארת "מתחרה חדשה לניסאן ג'וק". אז באיחור ניכר טויוטה החליטה להצטרף לטרנד העכשווי של שוק הרכב, והציגה בתערוכת ז'נבה את טויוטה CH-R. מדובר ברכב פנאי קטן יחסית, שישווק עם הנעה היברידית וגם לקח במלוא הרצינות את הג'וק כנקודת ייחוס. הצצה חטופה בצילומים תספיק לכם כדי להבין על מה אנחנו מדברים. ובכלל, מתי בפעם האחרונה פגשנו טויוטה שנראית ככה? וואו. פשוט וואו.


כן, אנחנו בטוחים. זאת טויוטה

6. פיג'ו 3008 תוחלף בשנה הבאה
האמת היא שגולת הכותרת של פיג'ו בתערוכת ז'נבה היא מתיחת הפנים ל-2008, ושילוב של מנוע טורבו בנפח 1.2 ליטרים עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. מוכר לכם מאיפשהו? בכל אופן, על ה-2008 כבר סיפרנו לכם בימים האחרונים, אבל עכשיו יש לנו מידע נוסף לחשוף. לורן בלנשט, מנהל המוצר של פיג'ו, גילה לנו כי בשנה הקרובה תציג פיג'ו 5 רכבי פנאי חדשים ברחבי העולם, ואחד מהם יהיה דור חדש לפיג'ו 3008 - כנראה על בסיס ה-308 המשפחתית. אנחנו מעריכים כי החשיפה הרשמית תהיה לקראת תערוכת פריז בחודש אוקטובר, המגרש הביתי של פיג'ו.


פיג'ו 2008. כי את ה-3008 עדיין לא הציגו

7. אלפא רומיאו ג'וליה סוף סוף הוצגה. נשבעים
אחרי שנים של המתנה, הבטחות חוזרות ונשנות, דגמי קונספט ותמונות נבחרות - סוף סוף פגשנו פנים אל פנים את אלפא רומיאו ג'וליה, מחליפתה של ה-159. בדיוק כשכבר היה נדמה שזה לא יקרה לעולם, הציגו האיטלקים את מכונית המנהלים שלהם (מתחרה בב.מ.וו סדרה 3) עם הבטחה חד משמעית: "לה מקינה דלה אמוציוני", מכונית של רגשות. מההתרשמות הקצרצרה שלנו, העיצוב אכן מרהיב ומעורר לא מעט רגשות חיוביים - ואנחנו מקווים שאכן אלפא השקיעה את מירב המאמצים בתחומים מעוררי רגשות נוספים, כי בכל מה שקשור לגודל ולמרווח פנימי הג'וליה קצת פחות מרשימה. אנשי היבואנית שנכחו בתערוכה ציינו כי אלפא ג'וליה תגיע לישראל בקיץ הקרוב.


אלפא ג'וליה תלתן ירוק כבר הוצגה בפרנקפורט, אבל היא מצטלמת נהדר

8. פולקסווגן אפ על סטרואידים
מכונית מיני קטנה, זולה וחסכונית, זה רעיון לא רע בכלל. אבל למה לא לשדרג אותו עם מנוע טורבו, למשל? פולקסווגן אפ הקטנטנה עברה מתיחת פנים קלה, שבקרוב תגיע מן הסתם גם לאחיות שלה - סיאט מי וסקודה סיטיגו. במסגרת העדכון קיבלה האפ מנוע טורבו בנפח 1,000 סמ"ק ובהספק של 90 כ"ס. פולקסווגן ציינה כי האפ המוגדשת מייצרת ביצועים דומים לאלו של גולף GTI הראשונה - ומבחינתנו זו סיבה מספיק טובה על מנת להכניס אותה לרשימת הבשורות של תערוכת ז'נבה.


פולקסווגן אפ עושה שרירים למצלמה

9. פיאט חוזרת לתחום המשפחתיות
למה אנחנו מדברים על פיאט טיפו, אתם בטח שואלים, כשפיאט הציגה בתערוכת ז'נבה גם את ה-124 ספיידר היפהפיה, בעלת הגנים של מאזדה MX-5? אז קודם כל - כי כבר ראינו את מאזדה MX5, והמיאטה לא זקוקה לחיזוק של פיאטה (ותודה לפבל צ'רניצקי על הביטוי השנון). ושנית, כי אתם כרגע ב-iCar ולא בטופ גיר, ואנחנו רוצים לעדכן אתכם שבעוד כשבועיים תגיע פיאט טיפו החדשה לישראל. אצלנו היא תתחרה בסקודה ראפיד ויונדאי i25, ועדיין לא ידוע אם היא תשווק אצלנו גם בגרסאות ההאצ'בק והסטיישן שנחשפו בז'נבה או רק בגרסת הסדאן הקצת יותר ותיקה.


בסוף, מה שחשוב במכוניות מסוגה של הטיפו זה הבגאז'

10. בוגאטי שירון וההגבלות החיוניות
וכדי לא לשלוח אתכם הביתה עם טעם של משפחתית ליסינג בפה, קבלו את הדובדבן שבקצפת הז'נבאית. בוגאטי שירון (Chiron) היא מחליפתה של הויירון האדירה, ואת מה שהיא הצליחה לשפר נספר לכם באמצעות המספרים: יש לה מנוע 8 ליטרים בתצורת W16, המייצר הספק של לא פחות מ-1,500 כוחות סוס ומומנט של 163 קג"מ. המנוע האדיר הזה דוחס בכל דקה מעל 60,000 ליטרים של אוויר, ומשתמש ב-800 ליטרים של נוזל קירור בכל דקה. כל הכוח הזה יעבור לגלגלים באמצעות הנעה כפולה ותיבת הילוכים כפולת מצמדים. והתוצאה: המפלצת של בוגאטי תאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 2.5 שניות, ל-200 קמ"ש ב-6.5 שניות ול-300 קמ"ש בתוך 13.6 שניות. אם תהיתם באשר לנקודת הייחוס, אז נספר לכם כי בדקנו ומצאנו שנכון להיום נמכרות בישראל למעלה מ-30 מכוניות שונות שמאיצות ל-100 קמ"ש לאט יותר מכפי שמאיצה בוגאטי שירון ל-300 קמ"ש. המהירות המירבית של השירון מוגבלת ל-420 קמ"ש. מזל באמת שהגבילו.


ביקשנו, אבל הבחור לא היה מוכן לצאת מהרכב. אפשר להבין אותו

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה