דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כבר לא תואמי סיאט: קופרה מחדשת פורמנטור ולאון

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מתיחת פנים לקופרה פורמנטור ולאון
  • העיצוב עודכן, יחידות ההנעה שודרגו
  • ינחתו בישראל בתחילת 2025

הפנים החדשות: קופרה מעדכנת את הלאון המשפחתית ואת רכב הפנאי פורמנטור, רב המכר של המותג. העיצוב החיצוני עבר שינויים קלים במטרה לבסס את הבידול מדגמי סיאט המוכרים, ועיקרם סבכה קדמית שונה המכונה "אף כריש", כונסי האוויר ופנסי החזית, שכעת יציעו גם תאורת מטריקס-לד כאופציה. סמל קופרה מוצב כעת על מכסה המנוע, בעוד מאחור הוא משולב כחלק מיחידת התאורה הרוחבית.

בתא הנוסעים השינוי מינורי עוד יותר עם הבטחה לשיפור באיכות החומרים, לצד מסך מגע גדול יותר ("12.9 לעומת "12) עם מערכת הפעלה עדכנית, אך עדיין ללא כפתורים פיזיים להפעלת המיזוג ומערכת השמע. טעינה אלחוטית תוצע בקצב מהיר מבעבר (15W) ועם קירור מובנה. לדברי קופרה, מערכת השמע החדשה פותחה בשיתוף סנהייזר הגרמנית וכוללת 12 רמקולים.

על בנזין: גרסאות הבסיס של הפורמנטור והלאון ימשיכו להשתמש במנועי בנזין מוגדשים המוכרים, עם 1.5 ליטר וסיוע היברידי-מתון (48V) , 150 כ"ס עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. מנוע 2.0 ליטר מספק כעת 204 כ"ס (14 כ"ס יותר מבעבר), אך הוא יוצע רק בפורמנטור עם הנעה כפולה.

גרסאות VZ ישתמשו במנוע 2.0 ליטר מוגדש המוכר של פולקסווגן (EA888). בלאון האצ'בק עם 300 כ"ס כבעבר והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. בפורמנטור עם 333 כ"ס (23 כ"ס יותר בעבר), הנעה כפולה-קבועה חדשה.

דיפרנציאל אחורי אקטיבי מתוצרת מגנה יחליף את יחידת האלדקס בדגם היוצא, ויאפשר חלוקת כוח משתנה בין הגלגלים האחוריים, עם העברה של עד 100% לכל אחד מהם. גרסה זו תוצע כאופציה עם מערכת בלמים משודרגת של Akebono, עם קליפר בעל 6 בוכנות ודיסק בקוטר 375 מ"מ.

סיוע חשמלי: גרסאות היברידיות-נטענות משלבות בין מנוע בנזין-מוגדש בנפח 1.5 ליטר (1.4 בעבר) למנוע חשמלי עם 204 כ"ס כבעבר, או 272 כ"ס (27 כ"ס יותר). הגרסה החזקה מקבלת גם אופציה לבלמים קדמיים גדולים יותר (370 מ"מ) מבית ברמבו.

קיבולת הסוללות גדלה בלמעלה מ-50% (19.7 קוט"ש) ואמורה להציע מעתה יותר מ-100 ק"מ נקיים מזיהום, כפליים מבעבר. קצב הטעינה הביתי שודרג (מ-3.6 ל-11 קילוואט) ונוספה אפשרות לטעינה מהירה (50 קילוואט).

מה אנחנו חושבים: ההפרדה שביצעה קבוצת פולקסווגן בין קופרה לסיאט מתגלה כאחת ההחלטות הטובות שהתקבלו בקונצרן מזה שנים רבות, שכן מותג הספורט הצעיר צומח בקצב כפול מאחיו הבכור, מציג היצע דגמים רחב ומודרני בהרבה (כולל אופציות חשמליות שנעדרות מההיצע של סיאט) וגם מגיע למספרי מכירות קרובים מאוד - 231 אלף יחידות בשנה שעברה לקופרה, לעומת 288 אלף לסיאט.

וכשזוכרים שכל דגם של קופרה הוא רווחי בהרבה מהמקביל לו בסיאט, מבינים מדוע השמועות על מותה של סיאט מסרבות להיעלם.

העדכון הנוכחי של הלאון והפורמנטור הוא צעד נוסף שמרחיק את קופרה מסיאט, עם בידול במראה ובעיקר עם שדרוג חלק ממערכות ההנעה, לרבות היברידי-נטען עם טווח מרשים. וזה יכול לאפשר למותג למשוך קהל לקוחות גדול עוד יותר מבעבר, אפילו לפזול כאלטרנטיבה לדגמים קומפקטיים של מותגי יוקרה גרמניים.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה