ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 077-9-555-999
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים
הרשמה לניוזלטר
לקבלת דיוור בנושא רכב, כתבות חדשות, המלצות וטיפים.

חוות דעת - סיטרואן C1

סיטרואן C1 היא מכונית מיני עירונית וחסכונית. זהו הדור השני שלה, וכמו בתחילת דרכה - גם כיום היא אחות תאומה של פיג'ו 108 וטויוטה אייגו, ושלושתן נבדלות בעיצוב בלבד.

עיצוב, אבזור וסגנון
סיטרואן C1 היא מכונית צעירה ומסוגננת. העיצוב, עם הפנסים העגולים הגדולים והפסים הצרים מעליהם, נראה לטעמנו פשוט מצוין. הגרסה עם הגג הנפתח מוסיפה שיק ייחודי למכונית הקטנה. גם מבפנים העיצוב מקסים, במיוחד אם תבחרו בשילוב צבעים מעניין. רשימת האבזור אמנם מכילה כמה פריטים שמפתיע למצוא במכונית שכזו, אבל יש גם כמה חסרונות בולטים. בין היתרונות ניתן למנות את מערכת המולטימדיה, שמאפשרת סנכרון כמעט מלא עם הסמארטפון, וגם דיבורית בלוטות' ועוד. ברשימת החוסרים מופיעים חלונות אחוריים שנפתחים לכדי חרך צר בלבד, ופתחי מיזוג במרכז שמכוונים לתקרה ולא ניתנים לכוונון שונה. איכות החומרים בסיסית, כמקובל בקטגוריה.

נוחות, שימושיות ומרווח
סיטרואן C1 היא מכונית קטנה, והציפיות בתחום המרווח לא גבוהות מלכתחילה. מלפנים המושבים דווקא מציעים מרווח סביר, והכסאות מתכווננים לגובה (כוונון ההגה חלקי). מאחור המרווח מוגבל הרבה יותר, וחשוב לדעת - לסיטרואן C1 יש רק 4 מקומות הישיבה. תא המטען של ה-C1 גדול יותר לעומת הדור הקודם של המכונית, אך הוא עדיין קטן לעומת זה של יונדאי i10, למשל. נוחות הנסיעה לא מבריקה, אך ביחס למכוניות מיני אחרות סיטרואן C1 לא מקפצצת יתר על המידה. בידוד הרעשים בינוני בלבד.

מנוע, ביצועים והתנהגות כביש
סיטרואן C1 משווקת בישראל עם מנוע אחד בלבד, בנפח 1,000 סמ"ק עם 3 צילינדרים. המנוע הזה מייצר הספק של 69 כוחות סוס, והביצועים טובים כל עוד מאמצים אותו ומביאים אותו לתחום היעיל, במעלה קשת הסל"ד. במצב הזה המנוע מייצר יותר מדי רעש. את סיטרואן C1 ניתן לרכוש עם תיבת הילוכים ידנית או עם תיבת הילוכים רובוטית. התיבה הידנית מוצלחת, בעוד הרובוטית טובה מבעבר אך עדיין מחליפה הילוכים בצורה לא חלקה, וגם מגיבה באיטיות. ניתן לשלוט על החלפת ההילוכים גם מגלגל ההגה. התנהגות הכביש של סיטרואן C1 לא מהמוצלחות, בעיקר בגלל שההגה קל מדי. חשוב לציין - מי שמעוניין בביצועים חזקים יותר, יוכל לרכוש את האחות התאומה פיג'ו 108 עם מנוע בנפח 1,200 סמ"ק.

צריכת דלק
סיטרואן C1 היא מכונית מאוד חסכונית בדלק, גם בגרסה הידנית וגם בגרסה עם תיבת הילוכים רובוטית. נתוני היצרן מדווחים על כ-24 ק"מ לליטר, ובפועל ניתן להגיע בקלות גם ל-15-16 ק"מ לליטר.

סיכום
סיטרואן C1 היא מכונית מעוצבת ושמחה, וגם מאובזרת בנדיבות ביחס למכוניות המיני. בניגוד למתחרותיה הקוריאניות, סיטרואן C1 לא גדלה והיא לחלוטין ממוקדת במטרה אחת: להיות מכונית עירונית קטנה ומוצלחת. הגרסה הידנית היא המומלצת, למרות שהאוטומטית-רובוטית חסכונית משמעותית ממתחרות עם תיבה אוטומטית של ממש.

מידע נוסף

בטיחות סיטרואן C1

סיטרואן C1 מצוידת ב-6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ויתר מערכות העזר המקובלות. המכונית זכתה בציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק הפומבי של איגוד EuroNCAP.

מידע כללי אודות סיטרואן C1

זהו הדור השני של סיטרואן C1, אשר הוצג באירופה בשנת 2014 והגיעה לישראל בחודש ספטמבר של אותה שנה. סיטרואן C1 היא אחות תאומה של טויוטה אייגו ופיג'ו 108. הדור הראשון של סיטרואן C1 הושק באירופה כבר בשנת 2005, אך לישראל הוא הגיע בסוף שנת שנת 2010, לאחר שעבר מתיחת פנים. הייבוא לישראל החל בחודש דצמבר 2010, אך בסוף חודש ינואר 2011 הודיע היבואן על הקפאת הייבוא של סיטרואן C1. במהלך תקופה זו נמכרו כמה מאות מכוניות. בשנת 2012 עברה המכונית מתיחת פנים נוספת, וחזרה להימכר בשוק הישראלי.

גרסאות ומחירים - סיטרואן C1
השוואת מכוניות

 
סיטרואן C1 ‏ 1.0 ידני Feel
66,990 שקל
 
סיטרואן C1 ‏ 1.0 רובוטי Feel
76,990 שקל
 
סיטרואן C1 ‏ 1.0 רובוטי גג נפתח Airscape
86,990 שקל
הוסף

כתבות ומבחני רכב - סיטרואן C1

רכבים מתחרים לסיטרואן C1



רכבים נוספים לפי תקציב

  דגם מנוע הילוכים תיאור כללי מחיר מבצע צור קשר
קבל הצעות לרכבים המסומנים