דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

Live Blog: סקודה יטי במבחן ארוך טווח

Getting your Trinity Audio player ready...


קילומטראז' נוכחי: 21,211
צריכת דלק ממוצעת: 12.8 ק"מ לליטר

20/3/2016, 23:55
סרטון וידאו חדש עלה לאוויר, והפעם - איך סקודה יטי לעומת המתחרים?

צפייה בתוכן Live Blog: סקודה יטי במבחן ארוך טווח



20/3/2016, 9:23
את סוף השבוע האחרון העברנו בנסיעה לקרובי משפחה בצפון הקרוב. כסא בטיחות, מזוודה, עגלה ועוד כמה שקיות התכנסו יחד לתוך הרכב, ובינתיים מצאנו פטנט חדש לאחסון: על משקוף דלת הנהג, בצד של המושב האחורי, יש וו מבפנים לתליה של מעילים ועניבות; ובכן, הוא התגלה כשימושי ביותר לתליה של שקיות עם קופסאות אוכל שאסור שיפלו או יטפטפו ברכב...

17/3/2016, 10:09
שיא חדש נשבר: היטי גמע מרחק של 717 ק"מ על מיכל דלק אחד, שזה בערך 100 ק"מ יותר מהשיא הקודם שלו. את הנתון הזה השגנו באמצעות מספר נסיעות בין עירוניות מתל אביב למודיעין וחזרה, ושתי נסיעות ממודיעין לחיפה וחזרה. צריכת הדלק גם כן היתה הטובה ביותר מתחילת המבחן, ועמדה על 14.7 ק"מ לליטר. נורית הדלק נדלקה בעליה על כביש 6 במחלף עין תות, כשהטווח המוצהר של מחשב הדרך דיבר על 70 ק"מ. תדלקנו את הרכב במודיעין כשהמחשב הראה על טווח של 30 ק"מ.

15/3/2016, 12:48
מישהו פעם אמר לנו שתאי נוסעים של סקודות לא מזדקנים בכבוד. לא בדקנו את זה מדעית, אבל הנה סימן ראשון: אחרי 20 אלף ק"מ, ציפוי העור על ידית ההילוכים התחיל להתקלף. חבל.




14/3/2016, 18:56
את הסופ"ש האחרון היטי העביר בטיול קצר לבקעת הירדן. למרות העובדה שהוא כבר מתקרב ל-20 אלף ק"מ הוא לא מרגיש שונה מבדרך כלל.  בדרך כלל לקראת טיולים יוצא לנו להעמיס שולחן על מכוניות שונות וזה כרוך, כמעט תמיד, בקיפול המושב האחורי. היטי עם מבנה תא המטען המוצלח (דלת גדולה, מבנה קובייתי וגובה נכון) הצליח להכיל את השולחן וציוד נוסף ללא קושי.
למרות שלא מדובר בג'יפון אמיתי, הקונספט הוכיח את עצמו בנסיעות שעשינו בין חממות הפלפלים של בקעת הירדן, שם בור חבוי או ירידה פתאומית לדרך עפר עלולים להפתיע. מרווח הגחון ושדה הראיה הטוב לפנים הופכים את הסיבוב החקלאי למשהו יותר רגוע. ולא, הג'ימני הוא לא מדד, אבל נהנינו לראות את השניים חולקים שביל ופיסת נוף יפה.



13/3/2016, 9:21
בשעה טובה, הגענו ל-20,000 ק"מ! עד כה בלי תקלות מיוחדות, ועם שביעות רצון גבוהה למדי.



10/3/2016, 20:56
מיהרנו לפגישה בדרום תל אביב. הרחובות צרים ופקוקים, ובלי לשים לב פספסנו בכמה מטרים את הפניה. כדי לחזור על עקבותינו היינו צריכים לבצע עיקוף ארוך וממושך, ולכן העדפנו באופציה פחות "ממסדית" אך בהחלט מקובלת של נסיעה לאחור של מספר מטרים. הבעיה היתה התנועה מאחור - שדרשה מדי פעם עצירות ומבט מרוכז. שדה הראיה המעולה של היטי לאחור, יחד עם החיישנים ההיקפיים, בהחלט סייעו לכך. פשוט סובבנו את הראש לאחור ונהגנו בקלות. אם תשימו לב לתמונה שצירפנו כאן, תראו שליטי יש חלון צד נוסף בתא המטען, איפה שברכבים אחרים ישנה קורה אחורית גדולה ומשופעת. החלון הזה תורם רבות לשדה הראיה, שכן בנסיעה לאחור לא תמיד ניתן להסתפק במבט ישר - אלא לעיתים יש צורך גם בזווית רחבה יותר.



9/3/2016, 23:14
הערב גייסנו את היטי למשימה לא פשוטה. השיפוצים בבית דרשו מאיתנו הובלה של מספר חבילות ריצוף, שתי ניאגרות, אסלות וכיורים - שמשקלם הכולל הוא כחצי טון. הנפח לא היה גדול במיוחד, אם כי חלל הרכב כמעט והתמלא לאחר קיפול המושבים. המשקל עצמו היה האתגר, ובעיקר העובדה שהוא התרכז מעל הציר האחורי. משקל ההעמסה המרבי של היטי הוא 545 ק"ג, כך שיחד עם משקל הנהג סביר להניח שהגענו ליעד הזה. היטי התמודד היטב עם המשקל הרב. המתלה הקשה סייע לו בכך, ובמבט מהצד היה קשה להבחין שהרכב עמוס לעייפה. נוחות הנסיעה, כמובן, היתה הנפגעת העיקרית. היטי, שממילא לא סופג ברכות שיבושים, הפך נוקשה עוד יותר והעביר פגמים קטנים בצורה משמעותית לתא הנוסעים. מנגד, ההיגוי כמעט לא נפגע למרות השינוי המהותי בחלוקת המשקל, וגם התאוצה נותרה סבירה לחלוטין.

07/03/2016 11:32
במהלך סוף השבוע האחרון גוייס היטי ללוות אותי לנסיעה ארוכה - ולא לשם טיול - לאחד מקצוות המדינה. 4-5 שעות מאחורי ההגה, לבד בשעמום, עד כאן לא נשמע כמו חוויה מרנינה במיוחד. אבל נסיעות ארוכות, לבד, לפעמים יכולות להיות נחמדות. זמן לנקות את הראש, לחשוב על הא ודא, ולשמוע מוזיקה. פה בדיוק נכנס לתמונה היטי שלנו, שמסתבר שטומן בחובו מערכת סטריאו ממש - אבל ממש - לא רעה. זאת לא מערכת סראונד סופר דופר משוכללת, וגם אין רמקולים במושבים או במיקומים אסטרטגיים מתוחכמים אחרים, אבל ששת הרמקולים שלו מצליחים לגרום למוזיקה, גם כשהיא מתנגנת בווליום מאוד לא נמוך, להישמע טוב. אז 4-5 השעות האלה, ככה מסתבר, יכולות לשמש גם לניקוי ראש ומחשבות על הא ודא, וגם כדי לצרוח בקולי קולות את השיר הזה שממש אהבתם כשהייתם קטנים. 

04/03/2016 14:21

אחד היתרונות של לגור רחוק מהעבודה (על מי אני עובד, זה לא באמת יתרון, אבל לא משנה) הוא שבדרך אל וממשרדי המערכת, אני צובר קילומטראז' מכובד על כבישים מהירים, ובעיקר על כביש 6. כמו שכבר כתבנו לכם בפוסטים קודמים, היטי שלנו מתמודד בלי שום בעיה עם מהירויות גבוהות ומצליח לעמוד יפה עפ קצב התנועה ברובם המוחלט של כבישי הארץ למרות המנוע הצנום. אבל קוטנו של המנוע לפעמים מזמן לא מעט רגעים, איך נאמר, פחות פנטסטיים. כך למשל במצב בו אני נדרש לעקוף נהג משאית שהחליט ש-70 קמ"ש זו מהירות לגיטימית לגמרי בכביש המהיר במדינה. על פניו, לא אמורה להיות כאן שום בעיה. מורידים הילוך או שניים, מדביקים את הדוושה הימנית לשטיח ורואים את המשאית מתכווצת לה במראה הימנית. 

הבעיה מתחילה כשמצד שמאל ליטי חולפות מכוניות שלא בדיוק וצות לוותר על הסנטימרים המרובעים שלהן בנתיב. מעיכה של הדוושה בהילוך שישי, במהירות של 80 קמ"ש, גורמת ליטי להאיץ לאיטו אל עבר גבול המהירות המותרת של כביש שש (120 קמ"ש) תוך 18 שניות ארוכות מאוד. אם בכל הלחץ של הבהוביי אורות במראה השמאלית זוכרים להוריד להילוך רביעי ומושכים אותו עד לקו האדום, המחוג מגיע ל-120 הקמ"שים המיוחלים תוך מעט יותר מ-11 שניות שעל הנייר אמנם טובות משמעותית, אבל בכביש המהיר עדיין מרגישות כמו נצח וחצי. 

המדידות נערכו בעזרת אפליקציה סלולרית שמשתמשת בפונקציית ה-GPS של הטלפון כדי לקבל נתוני מהירות, כך שהמהירות בפועל הייתה נמוכה יותר מאשר מורה מחוג המהירות.



02/03/2016 15:06
שגרת החיים מזמנת לנו מדי פעם משימות הובלה קטנות. הפעם נדרשנו להעביר לחברים שידת החתלה לתינוק, ברוחב של מטר ובגובה דומה. במכונית הפרטית, רנו מגאן, היא לא נכנסה. בפעם שעברה לקחנו אותה במכונית גדולה יותר (הונדה CRV) ולכן היינו סקרנים לראות כמה קל יהיה להכניס אותה ליטי.

ובכן, לא רק שזה היה קל - זה אפילו היה מאוד קל. את הכסאות קיפלנו (היינו בטוחים שנצטרך לפרק אותם. וטעינו), וכדי להקל על הסחיבה הכנסנו את השידה בלי המגירות. כל המגירות, 6 במספר, נכנסו לרכב בנוסף לשידה ולא בתוכה. מרשים.



וככה זה נראה על המושבים המקופלים:


28/2/2016, 8:12
זוכרים את המבחן לסקודה יטי במגזין הטלויזיה "טופ-גיר"? אם לא ראיתם, רוצו עכשיו ליוטיוב. החבר'ה הבריטים העבירו את היטי חיים קשים על סף ההתעללות: העבירו בתוכו צוות כבאים, נכנסו איתו לבניין בוער (תוך כדי אכילת גלידה), הציבו אותו במסלול מירוצים מול פרארי ואפילו הנחיתו עליו מסוק. לנו, כמובן, אין כוונה לבדוק את היטי בתנאים כאלו - אלא אם כן תספרו לנו שאלה השימושים הרגילים שלכם עם הרכב - אבל החלטנו לגוון לאחרונה, ובסוף השבוע האחרון צירפנו כלב לנסיעה. פרסנו לו סדין כדי שלא ילכלך את המושבים, והאמת? הטרמפיסט נראה די מבסוט. היה לו מספיק מקום להשתעשע במושב האחורי, הריפוד נראה עמיד כך שלא יקרע בקלות, והחלונות הגדולים סיפקו לו נוף מעניין. מה רע?

25/2/2016, 11:57
אם עד עכשיו טענו תמיד שהיטי היא מכונית מאוד מרווחת, הפעם אנחנו רוצים לסייג. אל הנסיעות האחרונות הצטרף נוסע בגובה 1.88 מ'. לא סטנדרטי, אנחנו מודים, אבל גם לא משהו שניתן למצוא רק על הפרקט ביד אליהו. מכיוון שהיטי היא מכונית קצרה למדי, ובסיס הגלגלים שלה קצר גם הוא, המרווח המוצלח מאחור הושג על ידי הגבהת הספסל - כך שהרגליים ניצבות זקופות, ואין צורך בשפע של מקום על מנת לשלוח אותן לפנים. בינתיים היינו מרוצים מהסידור הזה, אבל עכשיו הבנו איפה הבעיה פה - לנוסע גבוה זה מאוד לא נוח, שכן הברכיים נמצאות באוויר והגב נאלץ להתמתח כדי להתיישר בהתאם. לאורך זמן זה אפילו קצת מתיש. כאשר הנוסע עבר למושב הנהג, המצב כמובן השתפר - שכן לפחות אותו אפשר לכוונן לתנוחה מעט טבעית יותר.

23/2/2016, 16:34
תקראו לזה חוסר מזל, יש כאלו שיגידו שזה דווקא סימן למזל טוב - אבל היטי שלנו חנה מתחת לעץ עשיר במיוחד בציפורים. את התוצאה תוכלו לראות על מכסה המנוע:



אבל מכסה המנוע הוא הבעיה הקטנה: הלכלוך הצטבר גם על השמשה הקדמית, וכל הפעלה של השפריצרים והמגבים רק גרמה לו להימרח. הגשם שהגיע ניקה את מרבית הלכלוך מהחלון, אך המגבים עדיין המשיכו למרוח פסים דקים של לכלוך על השמשה גם כאשר לא נותר זכר לשאריות הלשלשת. מה עושים? צמר גפן טבול באלכוהול הוא הפתרון. עברנו איתו על המגבים, והנקיון חזר להיות מעולה.



21/2/2016, 12:36
את סוף השבוע האחרון בילינו בנסיעה קצרה לצפון הקרוב. היטי נח במרבית הזמן, אך במוצאי השבת נפלנו לפקק תנועה ארוך ומייגע על הגשר של מחלף גלילות מערב, מכיוון הרצליה לנתיבי איילון. תאונת דרכים שאירעה על הגשר עיכבה את התנועה, ואינספור נהגים נחמדים שהשתלבו משמאל באמצע הפקק לא הפכו את החוויה לנעימה יותר. מתישהו נגמרה הסבלנות, ועברנו למוד-נהיגה קצת יותר עצבני: התקדמות סנטימטר-סנטימטר בצמוד לפגוש המכונית שלפנינו, וכל מי שניסה את מזלו בהשתחלות מאוחרת לפקק - שיחפש נדבנים במקום אחר. על העליה לגשר זה הפך להיות מורכב יותר, אבל מערכת העזר לזינוק בעליה תפקדה באופן פשוט מושלם - והנסיעה היתה זהה לנסיעה דומה במישור, בלי צורך לבצע זינוק בעליה בכל פעם מחדש.




16/2/2016, 13:22
סוף השבוע האחרון היה ספורטיבי, אבל גם ערכי משהו. הפעם הסיפור קצת שונה מהרגיל.

מיד כשקיבלתי מצביקה הזמנה להצטרף לרכיבת אופנים באזור ניצנה, הבנתי שיש כאן הזדמנות לבחון את החלל הפנימי של היטי ואת השימושיות שלה בנשיאת שני מבוגרים על אופניהם וציודם.
זוכרים את הסרטון השני בסדרה שלנו על הסקודה יטי? אם לא, אתם מוזמנים לדפדף מטה ולהזכר. בכל מקרה, כדי להכין את היטי למשימה, הוצאנו את שורת הכסאות השניה מהרכב והעברנו אותם לאחד החדרים בבית כדי לפנות מקום לשני זוגות אופנים שיועמסו בבוקר. ואכן, כשהעמסנו אותם בשעה שש בבוקר האתגר לא היה גדול והם נכנסו בקלות לתא המטען הענק שנפער שם, עם מקום לכל הציוד הנוסף ועוד.

הנסיעה ממודיעין לניצנה עברה בקלות. העובדה שהאופנים אינם תלויים וקשורים מחוץ לאוטו ללא חשש שמשהו ישתחרר, או שהסיבוב חד מדי הפכה את הנסיעה לרגילה ורגועה.


 
את הרכיבה המובטחת באזור המדברי המקסים הזה, שעליה לא נרחיב הפעם, פתחה הרצאה מעניינת ומרגשת שניתנה ע"י איש אשכולות יוצא דופן בשם דוד פלמ"ח. דוד הוא איש חינוך ועשייה ותיק המנהל את מה שמוכר כ"כפר הנוער ניצנה" או בתיאור מדוייק יותר: קהיליה חינוכית-התיישבותית (ניצנה), אשר מטרתה העיקרית היא ללמד את הנוער הישראלי ונוער יהודי מהתפוצות להכיר את הנגב כ"מדבר חי", בו טמונות אפשרויות גדולות של התיישבות ופיתוח רב קסם לדור הצעיר. פועלו של דוד וצוותו, הראוי למידה רבה מאוד של הערכה, כולל פרויקטים חשובים מאין כמותם. הללו כוללים מכינה קדם צבאית לנוער מהפריפריה בסבסוד כמעט מלא, דרך פרויקט "כוכבי המדבר" החשוב מאין כמותו ליצירת מנהיגות בדואית אלטרנטיבית חדשה, פנימיית "תיקון עולם" העושה חסד עם הגר בארצנו, ילדי הפליטים בניצנה ועוד פעילויות ופרויקטים נוספים המשמשים השראה ודוגמא יוצאת דופן לאופן שבו ניתן להגיש עזרה, להפיח תקווה ולחבר את השכבות הנשכחות והמוזנחות של המדינה לחיים נורמטיביים ותורמים, להם ולחברה.

אנחנו מתנצלים אם מי מקוראנו היקרים מתרעם על כך שחרגנו הפעם ממנהגנו וניצלנו את ההזדמנות להרחיב בנושא שאיננו קשור ישירות ללייב-בלוג ולרכב. נראה לנו שמדי פעם נכון לתת במה לפרויקט כה חשוב ומעורר השראה.  




15/2/2016 11:25
מה קורה כשמבחן ארוך טווח נפגש עם חניון ארוך טווח? לא, לא החלטנו לאפסן את היטי לשנת חורף. קופצים ליומיים לאירופה להשקה של טויוטה פריוס החדשה, ובינתיים היטי ינוח כאן בנתב"ג.

סקודה יטי ארוך טווח



11/2/2016, 16:35

שבוע נוסף הסתיים, ובו היטי בעיקר נסע מהבית למשרד ובחזרה. לא קרו אירועים מיוחדים ששווה לדווח עליהם, וגם צריכת הדלק לא ממש השתנתה אחרי הטיפול - ובאופן עקבי היא מסרבת לזוז מנתון ממוצע של 12.8 ק"מ לליטר. בסוף השבוע מחכה לסקודה שלנו נסיעה מעניינת לדרום, כולל טיול אופניים שידרוש מפתרונות האחסון של הרכב לתת את המיטב. כמובן שנעדכן.
 

9/2/2016, 9:55
אחרי הטיפול, כזכור, השארנו את היטי במוסך היבואן על מנת להחליף את השמשה הקדמית - שנסדקה מאבן קטנה שנפלה ממשאית. השמשה עצמה היתה זמינה במחסני היבואן, וההחלפה שלה לא מסובכת, אבל אחריה הרכב היה צריך "לנוח" במשך כיומיים על מנת שהדבק יתייבש. אחרי כשבוע וחצי עם השמשה החדשה, לא ניתן להבחין בהבדלים: אין רעשי רוח כתוצאה מההתקנה המקומית, אין רעשים או ויברציות כלשהן. עבודה מעולה של המוסך.

7/2/2016, 11:13
סוף השבוע הזה היה חורפי וגשום, ולקחנו את היטי לבר מצווה בדרום הארץ. לשם שינוי, נסענו רק שלושה ברכב. את הילדים הגדולים נהייה כבר קשה לגייס לארועים כאלה. בבוקר שבת אמנם לא ירד גשם, אבל הרוחות מאוד התחזקו. הנסיעה לדרום לא פוסחת על כביש 6 כיום, ומבחינתנו זו היתה הזדמנות טובה לבחון איך תסתדר היטי במצבי מזג אוויר קצת יותר מאתגרים, עם רוחות צד ערות. כבת לבית פולקסוואגן, ולמרות מרכז הכובד הגבוה יחסית, היטי מרגישה מוצקה ויציבה באופן כללי. את עובדת קיומה של הרוח בחוץ שמענו דרך התגברות רעשי הרוח על מראות הרכב ותחתיתו, אבל רק מדי פעם הורגשה הרוח בהגה, ובאמת שלא נאלצנו להלחם בו והתחושה הכללית היתה של ביטחון ביציבות הרכב. בדרך חזרה הגיע הגשם גם לאיזור הדרום שהפך ירוק לאחרונה.


 

4/2/2016, 16:15
בתחילת השבוע, להזכירכם, הכנסנו את היטי לטיפול 15,000 במוסך המרכזי של סקודה בפתח תקווה. המחיר לטיפול כזה, שכולל רק החלפת שמן ומסנן שמן, נשמע לנו לא זול - 643 שקלים כולל מע"מ. החלטנו לברר ולבקש הצעות מחיר ממספר מוסכים נוספים, כולם רציניים ומסודרים, מורשי משרד התחבורה (אך לא מורשי היבואן). קיבלנו בסך הכל 4 הצעות, במחירים של 500 שקל, 560 שקל, 780 ו-800 שקל. כלומר - המחיר שדרשו במוסך היבואן היה בדיוק באמצע הטווח. הפער בינו לבין המוסכים הזולים יותר סביר לגמרי, ואי אפשר להתעלם מהיתרונות של מוסך היבואן - למשל בטיפול בתושבת התאורה בתא המטען, שהוחלפה כתוצאה מקריאת שירות יזומה של היצרן.


2/2/2016, 11:59
בסוף השבוע לקחנו את היטי לטיול ארוך בהרי אילת. למען האמת, באילת הוא נפש ממש כמו מרבית עם ישראל, זה אנחנו שהלכנו - אבל את הטיול שלו הוא עשה בדרך הלוך וחזור. במהלך החודשים האחרונים התלוננו מדי פעם על יחידת הכוח. המעלות הארוכים של הר הנגב הזכירו לנו שוב את הנקודה הזאת, אבל גם האירו אותה באור יותר חיובי. הפחות עצלנים בינינו, אלו שלא יבנו על המומנט של המנוע אלא יורידו הילוכים בכל פעם שהמנוע לא מציע את מלוא מרכולתו, יגלו שהיטי שומר על קצב מאוד גבוה גם בעליות ארוכות. בעקיפות עדיין מורגש איזשהו מחסור בכוח, אך זה עדיף על מרבית המשפחתיות האטמוספריות שמסתובבות בשוק.



את התדלוק היחיד בכל הנסיעה עשינו בדרך הלוך, במצפה רמון. לאילת היטי הגיע עם נתון צריכת דלק מצוין של 15 ק"מ לליטר. את הדרך חזור עשינו במהירות ולכן צריכת הדלק ירדה לאזור ה-13.5 ק"מ לליטר, עדיין נתון מצויין וטוב יותר מממוצע המבחן. אחרי הנסיעה הארוכה אפשר לתת עוד מחמאה ליטי: הוא נוח בתנאים הללו, ממש לא מעייף ואנחנו לא פוסלים נסיעות ארוכות נוספות כבר בזמן הקרוב...




1/2/2016, 8:51

גיליון פברואר של מגזין iCar יצא לאור, ובו המבחן ההשוואתי לסקודה יטי מול סובארו XV, מיצובישי אאוטלנדר ודאצ'יה דאסטר. לצפיה במגזין לחצו כאן



31/1/2016, 11:35
התור לטיפול נקבע לנו ב-8:15, אך כמיטב חוקי מרפי - דווקא הבוקר הילדה הרגישה קצת לא טוב, אז עברנו במרפאה והגענו למוסך המרכזי בפתח תקווה בשעה 8:40. קיבלו אותנו מיד למרות העיכוב, ותוך דקות ספורות הרכב נכנס לעבודה. הערכת הזמן של יועץ השירות עמדה על שעתיים וחצי עד שלוש שעות, לא מעט לטיפול שכולל רק החלפת שמן, מסנן שמן והבדיקות הרגילות. המצתים מוחלפים רק בטיפול 60,000. הוסבר לנו ששעה לפחות מוקדשת לסריקת תקלות ממוחשבת. ביקשנו גם לסדר את תאורת תא המטען שהתפרקה, ולא שכחנו גם מהסדק בשמשה הקדמית שנוצר מאבן שנפלה ממשאית כנראה. במהלך הזמן הזה ישבנו בפינת ההמתנה עם עיתון, קפה, עוגיות וטלויזיה על תכניות הבוקר. שעה וחצי מאוחר יותר, הרכב היה מוכן. כלומר - מוקדם מהמתוכנן. יפה.

במסגרת הטיפול אכן הוחלפו שמן המנוע, מסנן השמן והפקק, כאשר השניים האחרונים הם מקוריים של היצרן. כמו כן, תוקן הפנס האחורי במסגרת מה שהתברר כקריאת שירות יזומה של היצרן, שהיה מודע לכשל הנקודתי והעביר למוסכים הנחיות לתיקון. זה מסוג הדברים שבשבילם כדאי להיכנס למוסך המורשה.

עלות של טיפול 15,000 לסקודה יטי במוסך המורשה, ללקוח פרטי, עומדת על 643 שקלים. זה לא מעט עבור העבודה שנעשתה, אבל לא יכולנו שלא להיזכר במבחן ארוך הטווח שערכנו למיצובישי ספייס סטאר - שם התשלום לטיפול ראשון, אחרי 20,000 ק"מ, עמד על 745 שקלים - למכונית קטנה וזולה בהרבה.

בתום הטיפול השארנו את היטי שלנו אצל היבואן לטובת החלפת השמשה הקדמית. ההליך כולל פירוק והדבקה, והמתנה של יומיים ללא נסיעה לטובת ייבוש הדבק. בינתיים קיבלנו יטי חלופי, עם 1,100 ק"מ על השעון.



30/1/2016, 23:45
חוזרים מאילת עייפים אחרי טיול ממושך. את כל הרשמים נעביר לכם בהמשך, אבל בינתיים הקילומטרים הצטברו והמחשב מתריע על צורך בטיפול מיידי. מחר בבוקר יש לנו תור למוסך.



28/1/2016, 16:34
בסוף השבוע הקרוב מתוכננת ליטי המשימה ה"מורכבת" ביותר במבחן הזה - נסיעה לאילת. לא שיש לנו פקפוק ביכולת שלו לעשות את זה, כן? אבל במסע הישראלי האולטימטיבי הזה (שני רק לעליות של הקסטל) נוכל להתרשם מהנוחות שלו לאורך זמן, ואולי מעוד כמה דברים שעדיין לא גילינו. רגע לפני שיוצאים לדרך, מחשב הדרך מתריע על טיפול מתקרב. קבענו אותו ליום ראשון.



27/1/2016, 10:10
רגע לפני שנכנסים למוסך לטיפול, הצטרף עוד עניין שצריך לסדר. זוכרים את התאורה הפנימית של תא המטען, זו שהופכת לפנס נשלף? אז הבסיס שלה, שמשמש גם כעמדת הטעינה לפנס, קצת התפרק ונכנס לתוך השקע שלו. נבדוק את זה במסגרת הטיפול. בתמונות: לפני ואחרי.





26/1/2016, 15:44
ועד שהמבחן ההשוואתי יתפרסם, אנחנו שמחים להציג בפניכם את הסרטון השלישי במסגרת המבחן לסקודה יטי. והפעם, מתמקדים ביכולת השטח של הג'יפון הזה. אהבתם? ספרו לנו באמצעות התגובות.

צפייה בתוכן Live Blog: סקודה יטי במבחן ארוך טווח



25/1/2016, 6:28
גשם, קר, שעה מוקדמת מדי והאף שלנו עוד מעט נושר - אבל אנחנו מתכנסים בתחנת דלק באיזור המרכז ומתכננים לנסוע צפונה למבחן השוואתי מול ג'יפונים ידניים נוספים. המשתתפים: סובארו XV, דאצ'יה דאסטר, מיצובישי אאוטלנדר וכמובן סקודה יטי שלנו. בתחילת השבוע הבא נפרסם את הכתבה. יהיה בוץ!

24/1/2016, 9:54
את סוף השבוע האחרון העברנו בנסיעה משפחתית לצפון. מזוודה גדולה, ילדה קטנה, עגלה ושאר שקיות ותיקים נדרשים מצאו את מקומם בתא המטען. זה הזמן לציין עניין שמפריע לנו באופן כמעט קבוע: כשאנחנו מכניסים את הסלקל (לא מהקטנים, יש לציין) למושב האחורי, צריך להזיז את הכסא הקדמי מעט לפנים. זה לא נורא, ועדיין נשאר מרווח בשפע לנוסע מלפנים (שגם יכול לכוונן לגובה את הכסא שלו), אבל זה קצת מסרבל את פעולת העיגון של הכסא. מילא.


21/1/2016, 17:33
היטי סוגר עוד שבוע של נסיעות מנהלתיות, בית-משרד-עבודה. בינתיים, אנחנו מתארגנים לקראת מבחן השוואתי מעניין, מכינים לכם סרטון חדש וגם מתכוננים לטיפול הראשון. תישארו איתנו, יהיה מעניין!

19/1/2016 9:35
אחרי הטיול והבוץ, פרגנו ליטי בשטיפה. הגיע הזמן, לא?



17/1/2016 9:11
אנחנו יודעים שעבר כבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה שצילמנו את היטי לסרטון וידאו. מגבלות טכניות שונות מנעו זאת מאיתנו, אבל כבר בימים הקרובים נפרסם סרטון חדש. בסרטון הקרוב, נגלה לכם כבר, ירדנו עם היטי לשטח. ניצלנו את מזג האוויר המצוין של הימים האחרונים כדי לצאת עם הג'יפון שלנו לשבילים וליערות, בין שלוליות בוץ למרבדים פורחים. בינתיים רק נמליץ לכם בחום - צאו לטייל, יפה בחוץ!

14/1/2016 17:30
יום מילואים בדרום, והיטי כמובן מגויס למשימה ועולה על מדים. הכבישים בדרך לצאלים שבורים יותר מתמיד - אולי זכר לנסיעות של טנקים בימי צוק איתן - והמתלים הנוקשים של היטי לא מצליחים להתמודד עם זה כמו שצריך. ככל שמגבירים את הקצב, כך רמת הנוחות עולה, כך שמצאנו את עצמנו דוהרים על כבישי הנגב במטרה להימנע ממפגש אכזרי עם שיבושים. ביום המילואים עצמו, היטי שירת אותנו בתוך הבסיס לשינוע של חיילים וקצת ציוד מפה לשם ומשם לפה. כמו שאתם כבר בטח מנחשים, הוא עשה את זה לא רע ואפשר לנו שקט נפשי בירידה מכביש לשביל ובחזרה.


12/1/2016 21:06

שעת לילה מאוחרת, אחד מכבישי הדרום. חושך מוחלט, ואנחנו מפעילים את אלומת האור הגבוהה ושועטים במהירות גבוהה יחסית. בתוך שבריר שניה קלטנו רוכב אופניים שנמצא בנתיב שלנו, ונוסע מולנו (!). רוכב לאט, בבגדים כהים. כנראה פועל זר שעובד בשדות באיזור. אלוהים ישמור. בלימה חזקה, הפניית מבט, הרפייה קלה מהבלם, היגוי וחזרה לנתיב עם גז. זה היה מלחיץ, זה היה קרוב מאוד לתאונה קשה. תמרון החירום הראשון שלנו עם היטי הסתיים בשלום, תודה לאל.

איך זה קרה? אנחנו לא חושבים שיש ליטי יכולת מיוחדת שאפשרה את זה ולא קיימת במכוניות אחרות. ההיכרות המצוינת שלנו עם המכונית, אחרי 3 וחצי חודשי מבחן, אפשרה לבצע את התרגולת בבטחון. אחיזת הכביש הגבוהה אפשרה לנו לחזור לנתיב בבטחה, וכדאי לציין גם את הפנסים המעולים שאפשרו לנו לזהות את הסכנה בזמן והעניקו לנו זמן תגובה ארוך יחסי

10/1/2016, 11:25
היטי עבדה לא קל בכלל בסוף השבוע האחרון. לקחנו אותה לטיול ארוך במדבר יהודה על מנת לתור אחרי שטפונות. איתות בצומת נבי מוסא, וירידה אל הדרך המובילה מכביש 1 (סמוך למצפה יריחו) לכיוון הגשר של נחל עוג. הכביש, אם אפשר לקרוא לו כך, די משובש ומלא בורות, כאשר הגשמים של הלילה הותירו אותו עם שלוליות גדולות. מרווח הגחון של היטי לא גדול אבל מספיק טוב על מנת לצלוח את הכביש ומכשולי המים הקטנים בקלות. בהמשך גילינו שגם בירידות לשוליים נמוכים מאוד וסיבובים בשבילי עפר וחניונים בשטח היכולות הללו הופכות את השימוש ביטי למשהו הרבה יותר יעיל ושקט מפרייבט ממוצע.



בחלקים מסויימים של היום היטי בלע 4 תיקי טיולים לא קטנים בתא המטען ושינע בקלילות ארבעה מבוגרים. באמת שלא צריך לבקש יותר מג'יפון עירוני.



6/1/2016, 9:12
אתמול אחר הצהריים היטי הגיע למשרדי iCar במודיעין לאחר סבב פגישות נוסף בתל אביב, וקצת לפני הכניסה לעיר נדלקה נורית הדלק. לא הספקנו למלא מיד, ויצאנו הביתה בחזרה לתל אביב מתוך מטרה להסתמך על הטווח המוצהר של 70 ק"מ שהציג מחשב הדרך. הגענו לתל אביב, 35 קילומטרים ממודיעין, כשעל מחשב הדרך מוצג טווח של 65 ק"מ. את הבוקר פתחנו עם כמה סידורים בתל אביב, והטווח ירד ל-60 ק"מ אחרי סיבוב עירוני של חצי שעה. אם לא היינו חוששים, היינו ממשיכים ככה עוד כמה ימים...

4/1/2016, 10:13
את הבוקר הזה פתחנו בסידורים במרכז הכי צפוף של תל אביב. צריך לאסוף משהו ברחוב מונטיפיורי, ולהגיע לפגישה בטיומקין. ב-9 בבוקר, אלוהים ישמור. עוד לפני שהתחלנו להיכנס לגוב האריות התל-אביבי הזה, פגשנו במשאית טאטוא כבישים שנתקעה באחת הסמטאות הצפופות שסמוכות לרחוב רוטשילד. בחור באודי Q5 ואחד נוסף במאזדה 6 סטיישן עמדו שם אובדי עצות. אנחנו ניצלנו את כושר התמרון המעולה של היטי, שנובע משדה ראיה מדהים, תנוחת ישיבה גבוהה והגה מדויק, וגם הפגנו יכולות ג'יפאות מרשימות בעליה על מדרכה גבוהה מהרגיל - וחמקנו בקלות יחסית מהמפגע.

3/1/2016, 11:25
את השבת האחרונה העברנו בציפייה דרוכה לשלג בירושלים. כמו ברוב המקרים, השלג בושש לבוא, אבל איש השלג העפיל לירושלים בגשם השוטף. בעליות לירושלים נזכרנו שוב שליטי החביב חסרים כמה כוחות סוס באורווה. איפשהו עליה תמיד נדרשת הורדה של הילוך או שניים על מנת לקבוע קצב מספק. מפתיע יותר לגלום שלאור המומנט הנדיב בסל"ד נמוך לפעמים דווקא העלאה מוקדמת של הילוך יכולה לשפר את כושר הסחיבה של הצ'כי.

לזכותו נציין שהגשם לא פוגע באחיזת הכביש המצויינת של הג'יפון, והוא הקנה כל הדרך מתל אביב וחזרה, גם בגשם השוטף, תחושה יציבה ומרגיעה.


רגעים של מנוחה בין הגשמים...

1/1/2016, 12:20
ועוד לפני שקבענו תור למוסך, תקלה נוספת מופיעה: נורה אחת מתאורת הלד הפנימית, זו שהורכבה בהתקנה מקומית, התחילה לרצד. זה מעצבן, וגם את זה צריך לתקן - אך לא במוסך היבואן, אלא במרכז ההתקנות של "רדיו מילאנו" בבני ברק.

30/12/2015, 8:55
חוזרים אל היטי, ואחרי קילומטרים ספורים שומעים רעש מוזר. מבט קצר מגלה: אבן קטנה שנפלה ממשאית יצרה סדק בשמשה. בימים הקרובים ניצור קשר עם מוסך היבואן ונקבע תור להחלפת השמשה. מדובר בסדק קטן יחסית, שלא חודרים דרכו מי גשמים, אך לא ניתן לעבור טסט בצורה כזאת.

28/12/2015, 11:30
מאפסנים את היטי ליומיים לטובת מבחן דרכים למכונית אחרת. מנוחה קצרה וממשיכים!

27/12/2015, 10:06
הרי ירושלים הם המקום אליו אנחנו לוקחים מכוניות לנהיגה ספורטיבית קרוב לבית (יחסית), אבל הפעם נסענו לעין כרם בהרכב משפחתי מלא לטובת סיור של יום שישי. דווקא כשנוסעים בצורה אגרסיבית, חולשת המנוע מסווה את עצמה בזכות השמירה על הסל"ד הגבוה. בנסיעה משפחתית מנהלתית ורגועה, לעומת זאת, הקצב נפגע משמעותית. היטי יוצא מפניות באיטיות מופגנת, בשל ההילוכים הארוכים וכניסת הטורבו המושהית. כשמדובר בפניות הדוקות, בעליות ובמהירות גבוהה - הקצב עלול להיות איטי במיוחד. כנראה שבגרסת ה-DSG, עם 7 הילוכים, המצב ישתפר.

24/12/2015, 12:29
הבוקר חזרנו לבלות בחברתו של היטי, אחרי שאתמול מבחן השוואתי מקיף שערכנו למכוניות זולות ופשוטות בהרבה. מיד הרגשנו בשיפור הניכר בנוחות הנסיעה ובפרמטרים נוספים, אך בתחום אחד היטי לא מצליח להתעלות על מכוניות זולות ממנו: בידוד הרעשים. רעשי רוח, כביש ודרך חודרים לתא הנוסעים יתר על המידה, וזה בולט במיוחד לאור רמת הבידוד המעולה של האחות סקודה אוקטביה. הגורמים לכך הם בין היתר המבנה הגבוה והרבוע שפוגע באווירודינאמיות, אך גם מחסור בחומרי בידוד נושא באחריות לכך. בנסיעה שגרתית מתל אביב למודיעין תוך שיחה עם נוסעת נוספת ברכב, היינו צריכים להרים קצת את הקול במהירות שמעל ל-120 קמ"ש.

22/12/2015, 9:48
אחרי עוד יומיים עמוסים של עבודה, עם פגישות בכל איזור גוש דן, אפסנו את היטי בחניון של אחד היבואנים ליומיים הקרובים לטובת מבחן דרכים למכונית אחרת. צריכת הדלק מהיומיים החולפים במגמת ירידה: 11.7 ק"מ לליטר, בשל הנסיעה הממושכת בתנאים עירוניים.



20/12/2015, 16:26
מודיעין - כפר סבא - חיפה - תל אביב - חיפה - כפר סבא - מודיעין.
הרבה הרבה קילומטרים גמעה היטי בסוף השבוע האחרון, שהיה עמוס עד להיפקע בנסיעות לכמעט כל מקום אפשרי על מפת המדינה (או לפחות בגזרת החוף). גם אחרי 15-20 שעות במצטבר מאחורי ההגה שלו, הוא עדיין מצליח להעלות חיוך בכל כניסה אל מאחורי ההגה. אחרי הרבה שעות ברצף שהעברנו לבד/ביחד איתו, למרות שהוא לא מאוד חזק וקצת התקשה לטפס את העליות הקשות יותר של חיפה במהירות גבוהה, ולמרות שהוא לא ממש מבודד מרעשי רוח בכביש החוף, הקסם הזה שלו, שקשה להישאר אדיש אליו, עדיין מאוד נוכח. יש מין קטע כזה עם מכוניות, שככל שאתם מעבירים איתן יותר זמן, ככה עולים יותר ויותר דברים מעיקים ומעצבנים שלא שמתם לב אליהם בנסיעת המבחן הראשונית. היטי, משום מה, מצליח בכל פעם לעשות בדיוק את ההפך ולגרום לנו לאהוב אותו יותר ויותר עם כל קילומטר שחולף.

17/12/2015, 9:06
יבואנית סקודה מפרסמת "מבצעי סוף שנה", ובתוכם הנחה משמעותית של 14,000 שקל על היטי הידני - שעולה עכשיו 109,990 שקל. האמת? מחיר של 124 אלף שקל לג'יפון ידני הוא קצת גבוה מדי ביחס למקובל בשוק, וסביבת ה-110 אלף מתאימה ליטי הרבה יותר.

16/12/2015, 17:19
יום גדוש בפגישות, כולן במרכז תל אביב. למרות שמדובר ברכב לא קטן במיוחד, מאוד נוח לתמרן עם היטי בתוך העיר ובתנועה העמוסה בזכות שדה הראיה המצוין והתגובה הזריזה יחסית של יחידת ההנעה במהירויות נמוכות. גם בחניות מאוד קל ונוח להסתדר איתו הודות למערכות הסיוע (מצלמה וחיישנים שהותקנו כתוספת ברכב המבחן). תנוחת הישיבה הגבוהה, יחד עם המושבים הנוחים, מאפשרים לשבת לא מעט זמן מאחורי ההגה מבלי להתעייף.

כבר כתבנו על זה בעבר, אבל החורף שחזר לזמן קצר הזכיר לנו שוב את הבעייתיות שבמערכת ה"עצור וסע". בימים קרירים וחורפיים בכל רמזור או עצירה מתמלאת השמשה הקדמית באדים בתוך שניות ספורות. בעיר זה מפריע הרבה יותר, כמובן, וגם הפעם לא היתה ברירה אלא לנתק את המערכת.

14/12/2015, 13:07
תיקון ראשון במוסך. אחרי שבשבוע שעבר נכנסו למוסך לצורך החלפת מיגון תחתון (שנשבר בטיול מועדון המשפחות של סקודה), הפעם הגיע הזמן להיכנס למוסך ולהרכיב את החלק שהוזמן. בכניסה למוסך הפעם לא נרשם הקילומטראז' של הרכב ולא קיבלנו כרטיס. יועץ השירות המתין לנו והפעם לא היה תור. הרכב נכנס, ותוך פחות מחצי שעה כבר היה מוכן אחרי החלפת החלק. קצת הופתענו לראות את המחיר בחשבונית: 781 שקל לפני מע"מ, עוד 8 שקלים על הבורג, וביחד - 923 שקלים כולל מע"מ, על חלק פלסטיק לא גדול במיוחד. בסעיף העבודה לא הופיע חיוב, ויועץ השירות טען שבמקרים כאלו לא מחייבים על עבודה.



מחיר החלק נשמע לנו גבוה, אז נכנסנו לאינטרנט לבדוק את העניין. באתר של סקודה-ישראל אין מחירון חלפים, ואחרי חיפוש ממושך מצאנו את מחירון היבואן מסתתר באתר צ'מפיון מוטורס, שם יש 65 אלף פריטים המחולקים ל-731 עמודים ללא אפשרות חיפוש. בשביל מה לפרסם מחירון ולהסתיר אותו מהגולשים?
בדיקה באתר הבינ"ל של סקודה העלתה כי היצרן מוכר את החלק ב-235 שקלים בלבד, וכולל משלוח לישראל זה היה עולה לנו 287 שקל בסך הכל. וזה לא נגמר פה: ב-Ebay מצאנו מישהו שמוכר חלק כזה, חדש לגמרי, ב-76 שקל בלבד. תגובת צ'מפיון מוטורס, אם תגיע, תתפרסם בהמשך.



13/12/2015 13:19
חברים זה חשוב, ולעזור להם זה חשוב עוד יותר. אם אתם רוצים שהם ישארו חברים שלכם, זאת אומרת. בסוף השבוע האחרון, אחרי שקבעו תאריך לחתונה, זוג חברים קרוב ביקש מפבל, צלם הבית שלנו, לבוא ולייצר את תמונות Save The Date המסורתיות. היטי הותנעה, וארבעת האנשים על ציודם (שכלל את ציוד הצילום, ביגוד ועזרי המחשה לתאריך המיועד) הועמסו, ויצאו לתור את הארץ בחיפוש אחר הלוקיישן המושלם. תא הנוסעים המרווח יחסית של היטי אפשר לארבעת המבוגרים להרגיש מאוד בנוח ואת כל הציוד הצלחנו לעגן בלי שום בעיה בזכות כל טריקי העיגון בתא המטען. כמה שעות, עשרות קילומטרים ופוזות למצלמה. נבחרה תמונה, וכולם (כולל היטי) יצאו מרוצים מאוד מהיום העמוס. בערב נסענו להעמיס גם קצת סופגניות, היטי אמרה שהיא שומרת על הפיגורה.

11/12/2015, 12:35
מסיבות חנוכה משפחתיות, הדלקת נרות עם החברים, קפיצה לביקור אצל הדודים. בשבוע האחרון היטי שלנו עבדה קשה, ובין היתר עלתה 3 פעמים מתל אביב לירושלים - מתוכן פעמיים בהרכב משפחתי מלא ועם תא מטען עמוס. בהלוך נסענו בשעות אחה"צ המאוחרות, ועמדנו בפקקים של כביש מס' 1. בסך הכל הנסיעה ארכה כמעט שעתיים. בחזור זה כבר היה הרבה יותר מהיר, מאוחר בלילה. באופן מעניין, דווקא בפקקים הרגשנו את המחסור בכוח מנוע. האצות מזדמנות בעליות לירושלים, ממהירות נמוכה של זחילה בפקק ל-60-70 קמ"ש, וחוזר חלילה, התבצעו מאוד לאט. עד שמגדש הטורבו נכנס לפעולה, ועד שהוא מייצר מספיק כוח כדי להזניק את הרכב העמוס בעליה, לקח לא מעט זמן. בחלק מהמקרים אפילו הרגשנו שאנחנו מעכבים את התנועה שמאחורינו, ובחרנו להישאר בנתיב הימני. בדרך חזור, כשהכביש היה פתוח, לא היתה לנו בעיה לצבור מומנטום ולנסוע בקצב קבוע מהיר מאוד, גם בעליות.

המסקנה - אם אתם נוסעים בתוואי הררי פתוח, למשל ברמת הגולן או בגליל, לא תהיה לכם בעיה להסתפק בביצועים של היטי. אבל אם אתם נוסעים בתנאים שמשלבים פקקים ועליות, אולי כדאי לשקול את אחד המנועים החזקים יותר.




8/12/2015, 18:16
זה הזמן לעדכן אתכם שבטיול האחרון שלנו בשטח עם היטי, במסגרת מועדון המשפחות של סקודה, נגרם נזק קטן לרכב - נשבר הפלסטיק של המיגון התחתון. תיקנו את זה זמנית באמצעות אזיקון, אבל הגיע הזמן לטפל בזה כמו שצריך. התקשרנו לקבוע תור במוסך המרכזי של סקודה בפתח תקווה. המוסך עובד עד 16:30, ואמנם יש מענה טלפוני לאחר מכן - אך לא ניתן לקבוע תור מחוץ לשעות הפעילות. התקשרנו, והציעו לנו לאסוף את הרכב מהבית ולהחזיר אותו תמורת 150 שקל - סכום סביר לגמרי - אך העדפנו להזמין תור ליום שני האחרון בשעה 8 בבוקר. בכניסה למוסך יש חניון די גדול, שם קיבל את פנינו שומר שרשם את פרטי הרכב והעניק כרטיס כניסה. המוסך מטפל בדגמי סקודה ואודי, עם הפרדה ברורה באיזורי השירות לשני המותגים. בגלל פקקים ובעיות אחרות איחרנו למוסך בחצי שעה, מה שאומר שנאלצנו להמתין חצי שעה נוספת עד שיועץ השירות התפנה לעזור. בינתיים נהנינו מקפה (בינוני) וטלויזיה, אך עוגיות כבר לא נשארו בצלחת. מילא. ברחבת ההמתנה יש גם עמדה ממוחשבת להזמנת מונית דרך "גט טקסי". נחמד.


אגף יועצי השירות במוסך סקודה. על הדלת - רשימת המוזמנים, כמו בקופת חולים

היועץ לקח את פרטי הרכב ויצא איתנו לבדוק את המכונית. מיד הוא הבין שצריך להחליף את המיגון התחתון הקדמי של הרכב, ואמר שהחלק לא נמצא במלאי - ויוכל להגיע עד הערב. החלק הוזמן עוד באותו יום, אך בשלב הזה כבר נדרשנו לקבוע תור חדש למוסך - וזה נקבע ליום שני הקרוב, כלומר שבוע לאחר הביקור הראשון במוסך. כרגע התקלה לא קריטית, אך מה היינו עושים במקרה של תקלה בקלאץ' או במזגן, למשל? האם כל הזמנה של חלק מהמחסן הראשי מחייבת דחיה של התיקון בשבוע שלם?

6/12/2015, 10:10
בפעם הראשונה מאז תחילת המבחן, אחרי כמעט 9,000 ק"מ, נדלקה הנורה שמתריעה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים. סמכנו על המערכת הזו ולא הקפדנו מספיק על בדיקת האוויר המסורתית, מה שהתברר כטעות: הנורה נדלקה רק כשאחד הגלגלים הגיע ללחץ נמוך של 24 PSI, במקום 32 כפי שכיילנו את המערכת בניפוח הראשוני. אובדן של 25% זה יותר מדי, והיינו מצפים מהחיישן להתריע הרבה יותר מוקדם.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה יטי





3/12/2015, 8:46
לא מעט אנשים אמרו לנו שהיטי נראה קצת כמו רכב מסחרי. אנחנו עדיין חושבים שיש לו את הלוק הג'יפוני, אבל בהחלט שמחים להשתמש בו גם כשצריך להוביל חפצים גדולים. אתמול בערב העברנו בסיס של מיטה זוגית. שני מוטות הגגון אפשרו לנו לקשור בקלות את המטען בלי לשרוט את הגג. כל מה שהיינו צריכים זה לפרק את האנטנה בהברגה פשוטה, וזהו. המבנה הרבוע של הרכב מאפשר לבצע משימות כאלו בקלות - ואם אתם זוכרים, אז טופ-גיר גם הנחיתו מסוק על הגג של סקודה יטי...




1/12/2015, 9:52
החורף חוזר? יכול להיות. קמנו לבוקר סגרירי, ויצאנו מיד לפקקים של תל אביב. הטמפרטורה הנמוכה שבחוץ יצרה כרגיל אדים על השמשה, והמזגן הצליח לפזר אותם ביעילות. הבעיה - ברגע שמערכת ה"עצור וסע" נכנסה לפעולה, המנוע כבה ואיתו גם המזגן - והאדים חזרו לשמשה. ברגע שרצינו לזנק ברמזור והמזגן חזר לפעילות, נדרשו עוד כמה שניות עד שהאדים נעלמו. זו בעיה אמיתית.

29/11/2015, 11:21
בסוף השבוע האחרון ירדנו עם היטי לנהיגה דינאמית בכביש סדום-ערד המפורסם. לא, לא לקחנו אותו במיוחד למבחן ספורטיבי מאומץ. היטי הצטרף כרכב סיוע וצילום למבחן של מכונית ספורט אחרת, אבל על הדרך הפגין כמה תכונות שגרמו לנו לאהוב אותו קצת יותר. אחיזת הכביש שלו מעולה, כל עוד לא עושים פרובוקציות מכוונות למטרת שעשועי זנב; הוא שקט ומרגיש בטוח גם במהירויות גבוהות על העיקולים בדרך לים המלח; ואם אתם בעניין של נהיגה קצת יותר חווייתית - נמליץ לכם לבחור באחת מהגרסאות החזקות יותר, כי מנוע ה-1.2 ליטר באמת קצת חלש מדי בשביל הדברים האלה. יש גבול למה שאפשר להעמיס עליו.

אחרי נהיגה מהירה ותובענית, מדדנו ליטי נתון צריכת דלק של 11.7 ק"מ לליטר. לא טוב ביחס למיכלים האחרונים שהסתיימו עם יותר מ-13 ק"מ לליטר, אבל סביר ביחס לאופי הנסיעה.



26/11/2015, 12:17
בפעם הראשונה, נורית הדלק נדלקה. זה קרה אחרי 609 קילומטרים מהתדלוק הקודם, כשעל המסך של מחשב דרך נרשם טווח של 65 קילומטרים אחרונים. האמת? כבר הגענו ליותר מזה על מיכל אחד (616 ק"מ זה השיא בינתיים) אבל בימים האחרונים עמדנו לא מעט בפקקים. הנסיעות העירוניות הקצרות אמנם פגעו בממוצע צריכת הדלק, אבל אפשרו לנו להחזיק 10 ימים מאז התדלוק האחרון.

אגב, צריכת הדלק הממוצעת הולכת ומשתפרת במיכלים האחרונים. המנוע כנראה נפתח אחרי כמה אלפי קילומטרים, וממיכלים של 11-12 ק"מ לליטר, הגענו בתדלוקים האחרונים ליותר מ-13 ואפילו 14 ק"מ לליטר.



23/11/2015, 18:00
חבל שלא צילמנו לכם את זה. יצאנו לפני זמן קצר מהמשרד, כשהיטי נותר אחרון בשורת החניה שניצבת מול המדרכה. מאחוריו חנתה משאית מנוף ענקית, עם זרועות רגליים שפרוסות לצדדים וחוסמות כל אפשרות לעבור. נהג המשאית הסכים לקפל רגל אחת עבורנו - לא יותר מזה - ואנחנו התחלנו לפלס את דרכנו החוצה. גלגל אחד על המדרכה - זהירות, עץ - רוורס עם הגה ימינה - אי תנועה - גלגל אחר עולה, אחד עדיין על המדרכה, שניים באוויר - מכת גז, קופצים אחורה - זהירות, עמוד - ומצליחים לצאת באחד התמרונים היותר מורכבים שביצענו לאחרונה. העזרים: שדה ראיה מעולה, הגה קל ובעיקר - הגובה של היטי. עם מכונית פרטית שהיא לא ג'יפון לא היינו מבצעים טיפוס עירוני שכזה עם כל כך הרבה בטחון.


18/11/2015, 23:10
את הערב הזה העברנו בעיקר בפקקים. אחרי שביומיים האחרונים היטי חיכתה לנו באולם התצוגה של אחד היבואנים בהרצליה, שם לקחנו מכונית אחרת למבחן, השלמנו את הפערים עם רצף של סידורים באיזור המרכז. מהרצליה יצאנו בסביבות 17:30 לרמת השרון, משם שוב להרצליה, ואז לרעננה, גבעת שמואל ותל אביב. ול

8/10/2015, 11:35
את הפוסט הראשון במבחן אנחנו כותבים שבועיים אחרי שקיבלנו את הרכב. בתקופה הזאת התרגלנו לשימוש הראשוני איתו, נסענו קצת יותר מ-2,000 ק"מ, צלחנו יחד את תקופת החגים ווידאנו שהכל תקין לפני שנרוץ לספר לכם (וגילינו שלא – על כך בקרוב).

הרכב במבחן הוא סקודה יטי בגרסת 1.2 ליטר טורבו, עם תיבת הילוכים ידנית, ברמת הגימור Ambition. הדגם הושק לראשונה בשנת 2009, עבר מתיחת פנים מקיפה בשנת 2013, ובחודשים האחרונים עבר עדכון נוסף – שבמסגרתו הותאמו המנועים לתקן יורו6, ורשימת האבזור התרחבה. הרכב שהתייצב למבחן הוא מהמהדורה הטרייה ביותר, שעלה על הכביש במהלך חודש ספטמבר 2015 והגיע אלינו עם 16 ק"מ על השעון בלבד.



בנוסף לאבזור הרגיל, אותו תוכלו לראות בדף הגרסה בקטלוג iCar, התקינה היבואנית על הרכב שלנו גם חבילת "Clever" שמוסיפה למפרט מערכת ניווט של Waze, חיישני חניה אחוריים וקדמיים ותאורת לד פנימית. העלות ללקוח היא כמה אלפי שקלים.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה יטי

צילומי סטילס: פבל צ'רניצקי
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

למאמר זה התפרסמו 28 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה