דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט איביזה סטיישן FLOW - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מיד לאחר נחיתתה בארץ, התייצבה מולנו סיאט איביזה FLOW בשמלה אדומה ארוכה-ארוכה. זוהי גרסת הסטיישן של סיאט איביזה המוכרת, היא עומדת מולנו ותכף נצא איתה למבחן. בינתיים, לא הייתה כאן אהבה ממבט ראשון. מבט זה נפל על העיצוב של ה-FLOW, והוא, איך נאמר, לא מרהיב עיניים. לאיביזה האצ'בק הרגילה שני קווי עיצוב עיקריים: הראשון יורד מהפנסים הקדמיים בקשת לכיוון הגלגל האחורי. השני הוא למעשה קו מותניים אגרסיבי שיוצר יציבה מאוד ספורטיבית. במהדורת הסטיישן, התעצלו החברים מסיאט להרים טלפון למחלקת העיצוב ופשוט מתחו את הקו השני אחורה. זה אמור היה לתת מראה דומה לאיביזה רק ארוך יותר. בפועל, ההארכה הזאת עיקרה את כל המוטיב הספורטיבי מהמכונית והשאירה אותנו עם קופסה מוארכת ופחוסה בקצה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיאט איביזה סטיישן FLOW 


סיאט איביזה סטיישן FLOW, מנוע 1.2 טורבו-בנזין, 105 כ"ס, 111,900 שקל

יתרונות

חסרונות

  זריזה

תא מטען קטן לעומת פאביה סטיישן

  חסכונית

  עיצוב שנוי במחלוקת

  מאובזרת

איפה הלאטינו?

קפצתי מהר לתוך הרכב, להמנע מהתעסקות נוספת עם המראה החיצוני, וראיתי שחור בעיניים. לא, אין שם שום דבר שלילי חלילה, אך התא פשוט שחור. העיצוב הפנימי נאמן למסורת קונצרן פוקלסווגן: נקי ואיכותי, אך חסרות נגיעות שיעניקו לו אופי יחודי או עשיר יותר. רמת האבזור גבוהה למדי: מראות מתקפלות חשמליות, בקרת שיוט, פנסי ערפל עוקבי פנייה ועוד.

 

סיאט איביזה FLOW.  לפחות הפרונט - עיצוב לאטיני לוהט / צילומים: עומר דוידי

סיאט איביזה סטיישן FLOW מביאה באמתחתה מנוע TSI וגיר DSG. כלומר, יחידת בנזין צנועת נפח (1.2 ליטר) עם מגדש טורבו וכן תיבת הילוכים רובוטית מתקדמת עם שני קלאטשים חשמליים. השילוב הזה מוצע כבר במרבית רכבי הקונצרן ולא ניתן לחדש עליו יותר מדי. מדובר ב-105 כ"ס שמוצעים עם נתון מומנט מכובד, 17.8 קג"מ, כבר מסל"ד נמוך מאוד.

סיאט איביזה TSI יוצאת מהמקום כמו לביאה לעבר הטרף. למזלה של הלביאה, היא לא מתחילה להתנשף כשהקצב עולה, אחרת היא הייתה נשארת רעבה. לעומת זאת, בניסיונות קודמים עם יחידת הכוח, כמו במבחן על סקודה אוקטביה 1.2 TSI, החבילה הכוללת הרגישה יותר נמרצת. יכול להיות שפשוט התרגלנו. צריכת הדלק יצאה חסכונית ביחס לתנאי המבחן המאומצים ועמדה על 11.1 קילומטרים לכל ליטר בנזין שגמענו. תיבת ה-DSG טובה מאוד. אמנם שבעה יחסי העברה מרגישים קצת יותר מדי במקרה הזה, אך ההעברות חלקות ומהירות ברוב המקרים.

 

אבל הישבן לא בדיוק בוטילישס

נוחות הנסיעה באיביזה FLOW ממשיכה בקו של חברה האם, מוצקה אבל לא חובטת. במהירות נמוכה, שיבושים גדולים יעברו לתא בצורה מוחשית. שאר השיבושים יפריעו פחות למנוחת הנוסעים. התנהגות הכביש בטוחה וצפוייה כרכבת ילדים בגן החיות (לא כמו רכבת ישראל חלילה, שהיא ללא ספק כל דבר מלבד בטוחה וצפוייה) ונותרת ניטרלית במרבית המקרים.

בסופו של יום ורכב, מגיעים לתא המטען. האחרון (תרתי משמע) מציע מרווח גדול יותר ונגישות גבוהה ביחס לאיביזה הרגילה, אך הוא קטן ממה שציפינו מרכב סטיישן, וקטן משמעותית מהמתחרה מבית, סקודה פאביה ספייס. יכול להיות שהמרווח היה משתפר אם הדלת האחורית הייתה משתפלת מטה בזווית חדה יותר.

 

TSI. צנוע בנפח,  חזק בביצועים

באמת, באמת שניסיתי לכתוב מבחן קצת יותר יצירתי וקליל, אך כמה שניסיתי בכל זאת יצא לי טקסט יבש. זה לא אני, אנסה לסנגר על עצמי, זאת היא. סיאט איביזה FLOW, ללא העיצוב הספורטיבי של הגרסה הרגילה, מציעה חבילה טובה מאוד לכשלעצמה. אלא שמכאן ועד להצהרות על טמפרמנט לטיני תוסס, יש מרחק כמו מרמת גן לברצלונה.

לדגמי סיאט בישראל – סיאט   

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה