אופל מוקה X - מבחן רכב

אופל מוקה X


הג'יפון של אופל עבר מתיחת פנים וקיבל גם גרסת הנעה כפולה. מה כוללים השינויים? מבחן לאופל מוקה, הפעם עם ה-X



מאת נועם ריין
צילום: הדר קמינסקי

יעקב ועשו, מרי-קייט ואשלי אולסן, עלמה ויורם זק. תאומים, כידוע, לא חייבים להיות זהים. ולמרות שאופל מוקה הוא תאום כמעט זהה של שברולט טראקס, במהלך השנים מצאנו ביניהם לא מעט הבדלים. את מתיחת הפנים שעבר הטראקס פגשנו לפני מספר חודשים, ונוכחנו לגלות שמעבר לעדכונים עיצוביים כאלה ואחרים - לא השתנה הרבה. אז האם מתיחת הפנים של אופל מוקה תייצר בשורה משמעותית יותר? ומה מסוגל לעשות ג'יפון שכזה עם הנעה כפולה? 
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל מוקה X


אופל מוקה, 1.4 ליטר, טורבו בנזין, הנעה כפולה, 152 כ"ס, 151,900 שקל
יתרונות
חסרונות
איכות חומרים
צריכת דלק
ביצועים
מושב אחורי
איכות נסיעה
  מערכות בטיחות
 
אופל מוקה X
 

עיצוב

מתיחת הפנים של אופל מוקה הוסיפה לו בעיקר עידון, והפכה אותו - לפחות לטעמנו - לרכב הרבה יותר נאה. מלפנים, יחידות התאורה הפכו מעט יותר קטנות וצרות, וחותמת הלד שבתוכן (הכוללת פס לד כתום לאיתות) מקנה לרכב מראה כמעט יוקרתי. גם הגריל הקדמי הוקטן וצומצמו בו כמויות הניקל לכדי פס בודד אחד, הפלסטיקה השחורה בתחתית פינתה את מקומה למשטחים בצבע הרכב ופנסי הערפל הפכו מאוזנים.

אופל מוקה X
 
מהצד השינוי העיקרי הוא בפס המיגון הדק והשחור. מדרגות הצד הן אופציה, שלטעמנו לא מוסיפה הרבה וגם תפריע לנהיגת שטח. מאחור השינויים קלים הרבה יותר, והם מסתכמים בשינוי צורה של פנסי הערפל.
 


תא הנוסעים

כאן חל השינוי הדרמטי ביותר במסגרת מתיחת הפנים של המוקה. עומס הכפתורים והבלגאן הנוראי פינה את מקומו לסגנון נקי ואלגנטי, ובעיקר - עם הרבה פחות כפתורים. כדי לגלות כמה, פתחנו צילומים ישנים והתחלנו לספור: לפני מתיחת הפנים, היו לא פחות מ-40 כפתורים שונים במרכז הדשבורד (לא כולל ההגה והשטח שמשמאלו). כיום יש שם 20 בדיוק. במערכת השמע לבדה צנח מספר הכפתורים מ-24 ל-5. השינוי הזה, יחד עם ההורדה של מסך המולטימדיה למרכז הדשבורד, יצר מראה אלגנטי ונעים לעין.
 
המערכת עצמה, מקורית של אופל, מציעה ממשק אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, אך אין בה עושר יוצא דופן של פונקציות. משלים אותה מסך מידע נקי וברור שנמצא במרכז לוח המחוונים, שיפור משמעותי לעומת התאורה המפוקסלת והכתומה שהיתה שם קודם.
 
רשימת האבזור כוללת מפרט עשיר, אך לא יוצא דופן: בגרסאות הבכירות של המוקה יש כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה היקפיים, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקי "17 קלים - אך אין באף גרסה מערכות בטיחות אקטיביות. חבל.
 
גם איכות החומרים עברה שיפור ניכר, וזה מורגש בכל מקום אליו שולחים את היד: גלגל ההגה, הדשבורד, הפאנלים השונים ואפילו הדלתות. המוקה החדשה לא תתבייש גם לעומת דגמי פולקסווגן.
במושב הנהג כבר אין את האפשרות היעילה להארכת בסיס המושב, וגם הכסאות עצמם לא גדולים במיוחד, אך תנוחת הישיבה גבוהה מאוד - כמו ברכב פנאי גדול יותר. מאחור המרווח טוב מאוד לשני מבוגרים, אך מימד הרוחב יקשה על הכנסת שלישיה. גם כאן, המושבים יכלו להיות גדולים ותומכים יותר.
 
תא המטען לא ענק, אך הוא נגיש ויספק צרכים סבירים של משפחה. 4 ווים לשקיות סופר משלימים את תמונת המצב הפרקטית.

אופל מוקה X
 

נוחות נסיעה

בתחום הזה תמיד היה לאופל מוקה יתרון על שברולט טראקס, ונראה שהעדכון הנוכחי הגדיל קצת יותר את הפער לטובתו של הגרמני. ספיגת השיבושים עדיין לא מושלמת, והפגמים הקטנים בכביש בהחלט מורגשים, אך האופל מרגיש מוצק, יציב ומרוסן, ונוטע בטחון בנהג. גם מחוץ לעיר הוא יציב ונינוח, וגם כאן - חסר קצת ריכוך לטובת הטיפול בשיבושי הכביש הקטנים, והיינו שמחים גם לבידוד רעשים טוב יותר.

אופל מוקה X
 

מנוע ותיבת הילוכים

למבחן התייצבה גרסת ההנעה הכפולה של המוקה, שגם מגיעה עם מנוע חזק יותר - 152 כ"ס במקום 140 בגרסאות הרגילות, וגם מומנט של 24.5 קג"מ (לעומת 20.4). קשה לומר שהורגש הבדל משמעותי בביצועים לעומת הגרסה שלפני מתיחת הפנים, וגם דף הנתונים תומך בכך - עם הבדל של 4 עשיריות השניה בלבד בתאוצה ל-100 קמ"ש בין הגרסאות.
 
הביצועים טובים מאוד ביחס למקובל בקבוצה, עם כוח שהולך ונבנה בצורה ליניארית ומדורגת - ללא פרץ אנרגיה שיש במוגדשות טורבו אחרות. המספרים רצים מהר יותר על המחוג מאשר בתחושות.
 
מה שכן מרגיש שונה, זו תיבת ההילוכים. אם בעבר התלוננו על פעולה איטית, גסה ורועשת, נדמה שבדגם המחודש עברה התיבה מקצה שיפורים. היא עדיין לא מהירה במיוחד, ולפעמים חולפת שניה עד שהיא מגיבה ל"קיק דאון", אבל היא הרבה יותר שקטה מבעבר וגם גוזלת פחות כוח בדרך אל הגלגלים.
 
צריכת הדלק במהלך המבחן, שכלל בעיקר נסיעה בין עירונית ארוכה, עמדה על 9.4 ק"מ לליטר. סביר להניח שגרסת ההנעה הקדמית תהיה חסכונית יותר.

אופל מוקה X
 

התנהגות כביש

אם פעם ג'יפונים היו גבוהים ומתנדנדים, כיום ניתן למצוא לא מעט ג'יפונים שיהיו מהנים לנהיגה. ביניהם ניתן למנות את פיג'ו 2008, מאזדה CX3 ואחרים. המוקה לא משתייך לחבורה הזו: יש לו זוויות גלגול בולטות עם רכינה משמעותית בפניות, הגה מנותק ונטיה לתת היגוי. מצד שני, אחיזת הכביש שלו בהחלט טובה וגם התגובות להעברות משקל מדודות וצפויות.

אופל מוקה X
 

שטח

זו הפעם הראשונה בה אנו פוגשים בגרסת הנעה כפולה באופל מוקה, וכמובן שלא ויתרנו על מבחן בשטח. על שבילים כבושים בנהיגה מהירה, תורמת הנעת ה-4X4 לאחיזה - ובאופן ישיר גם לקצב הנסיעה. בשטחים טכניים יותר נתקלנו בשלל מגבלות בשל מרווח הגחון הנמוך, זווית הגישה הגבולית ומדרגות הצד הטורדניות. גם מהלך המתלה קצר במיוחד, מה שלא מסייע בהתמודדות עם הצלבות.
 
ועדיין, זה ג'יפון ויש לו 4X4 - כך שבנהיגה זהירה ומיומנת, ניתן להפיק ממנו הרבה יותר מאשר המכונית הפרטית שלכם. גם אם לא מדובר ברכב שטח מסוקס, בחירה באופל מוקה יכולה לפתוח לא מעט אפשרויות לטיול עבור המשפחה, הרחק מעבר לגבולות הכביש.

אופל מוקה X
 

סיכום

מתיחת הפנים עשתה טוב לאופל מוקה. העיצוב השתפר, תא הנוסעים קפץ כמה מדרגות בניקיון, בעיצוב ובאיכות, ושיפורים חלו גם בנוחות הנסיעה ובביצועים. גרסת ה-4X4 מהווה יתרון מעניין נוסף, גם אם לא הופכת את המוקה לרכב שטח של ממש. אז האם מדובר בקניה האידיאלית?
 
כאן צריך לערוך מספר השוואות. כי במחיר של אופל מוקה 4X4, ניתן לרכוש סיאט אטקה, פיג'ו 3008 או קיה ספורטז' - וליהנות מרכב גדול, חזק ושימושי הרבה יותר. דווקא גרסאות הבסיס של המוקה הן אלו שמהוות חבילה מעניינת - מצד אחד, מחירן נמוך בכמעט 20,000 שקל מהג'יפונים הקומפקטיים, ומצד שני מקבלים ביצועים טובים ותא נוסעים איכותי - מבלי לדרוש פשרות גדולות מדי בשימושיות ובמרווח.

אופל מוקה X
 
לדגמי אופל בישראל - אופל
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מוזר...  עד עכשיו אני לא מבין...למה אופל לא מתקינה פנסיי אי...

אישימוטו,18.04.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים