סקודה קארוק החדש נחשף: אח קטן לקודיאק

סקודה קארוק


סקודה נכנסת מחדש לתחרות בסגמנט הג'יפונים עם דגם חדש. הכירו את סקודה קארוק, בקרוב על כבישי ישראל



מאת נועם ריין

להתראות סקודה יטי, שלום סקודה קארוק. במסיבת עיתונאים שנערכה הערב (ה') בשטוקהולם חשפה סקודה את רכב הפנאי החדש שלה, האח הקטן של הקודיאק, שעונה לשם קארוק (Karoq). הדגם הוא האחרון בשלישיה שכוללת גם את סיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן, ובישראל הוא יתחרה בקיה ספורטז', ניסאן קשקאי ופיג'ו 3008.

סקודה קארוק

סקודה קארוק יהיה מהקטנים בקבוצה, עם אורך של 438.2 ס"מ - 2 ס"מ יותר מהאטקה, אך הרבה פחות מפיג'ו 3008 וקיה ספורטז'. הרוחב עומד על 184 ס"מ - נתון מכובד לקבוצה - ובסיס הגלגלים עומד על 263.8 ס"מ (או קצת פחות מכך בגרסת ההנעה הכפולה), זהה לאטקה. הגובה של סקודה קארוק עומד על 160.5 ס"מ, בין האטקה לבין הפיג'ו - אך נמוך בכ-9 ס"מ מסקודה יטי.


כמצופה מסקודה, ההבטחה היא לרכב שימושי ומרווח. 3 המושבים בשורה השניה מתכווננים ומתקפלים בנפרד ואף ניתנים להסרה - בדיוק כמו ביטי היוצא. הפעם גם המושב הקדמי ניתן לקיפול לטובת העמסת חפצים ארוכים. נפח תא המטען עומד על 521 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, וכאשר מסירים את האחוריים מגיע נפח ההטענה ל-1.8 קוב.

בחזית של הקארוק יושתלו 5 מנועים שונים - שניים מהם לוגמי בנזין ו-3 צורכי סולר. מנוע הבנזין הבסיסי יהיה בנפח 1.0 ליטר עם הספק של 115 כ"ס, תאוצה של 10.6 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 19.2 ק"מ לליטר. המנוע הגדול יותר, שכנראה יהיה רלוונטי יותר לישראל, יציע הספק של 150 כ"ס מנפח של 1.5 ליטר. התאוצה בגרסה הזו עומדת על 8.4 שניות ל-100 קמ"ש, ובזכות מערכת לניתוק שני צילינדרים - צריכת הדלק הממוצעת היא 19.6 ק"מ לליטר.



כל המנועים יוצעו עם תיבות הילוכים ידניות או עם תיבת ה-DSG בעלת 7 הילוכים. בנוסף יוצעו 3 מנועי דיזל בהספקים שבין 115 ל-190 כ"ס, כאשר הגרסה החזקה ביותר תוצע גם עם הנעה כפולה.

בפן הטכנולוגי, יציע הקארוק בולמי זעזועים אדפטיביים ובורר לבחירה בין 5 מצבי נהיגה שונים. רשימת מערכות הבטיחות כוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב זחילה בפקקים, תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, ניטור רכב בשטח מת במראות ומערכת לזיהוי תמרורים.

מסך מגע חדש (אחד מתוך ארבעה לבחירה) יציע מגוון רחב של אפשרויות קישור לסמארטפון, וזה האחרון יוטען אלחוטית ויהנה ממגבר קליטה באמצעות אנטנת הרכב.  לראשונה בסקודה, יוצע גם לוח מחוונים וירטואלי.

סקודה קארוק

אחד הסעיפים המסקרנים ביותר בכל הודעה לעיתונות שמוציאה סקודה, הוא זה שמתייחס לפריטי ה"Simply Clever" - אותם פיצ'רים שימושיים שמתרבים מדגם לדגם. בהשקת הסופרב פגשנו לראשונה במתקן למטריה בדלת הנהג ובמחזיק הכוסות המאפשר לפתוח בקבוק קולה ביד אחת; בקודיאק נתקלנו במגן הדלתות שקופץ החוצה ומונע שריטה ברכב שכן.

סקודה קארוק

בקארוק אמנם אין חידושים שטרם נראו בעולם הרכב, אבל הוא כן מציע מספר פיצ'רים שימושיים - ובהם תא מטען הנפתח חשמלית בהושטת רגל, וו גרירה נשלף, מגשים מתקפלים לנוסעים מאחור ואינספור תאי אחסון, ווים ורשתות בתא המטען.

סקודה קארוק החדש, כך נמסר מהיבואנית צ'מפיון מוטורס, צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2018.


לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. אחריות  לא לקנות רכביי סיאט וסקודה...עד שהם לא מעניקים 3 ש...

אישימוטו,19.05.2017

2. לא מבין למה צריך מנוע 1.0 בכלל אם מנוע 1.5 יותר חזק, מאוזן וחסכוני ? (לת)  

נהג,19.05.2017

3. למה הקודיאק לא מגיע????????? (לת)  

מוטי,19.05.2017

4. נראה תיאום של הסיאט אטקה  השאלה מה היתרונות אם בכלל? היטי הקודמת היתה בעלת ...

א,19.05.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים