לקסוס LS החדשה נחשפת בדטרויט

לקסוס LS500


ספינת הדגל של יצרן היוקרה היפני, לקסוס LS, נחשפת לראשונה בתערוכת דטרויט ומציגה יותר מהכל



מאת מערכת iCar

לקסוס עוברת שינוי קיצוני. מחברה עם מכוניות משעממות, "טויוטה עם ריפודי עור" כמו שכינו אותם בשנות התשעים, לחברה שמביאה לעולם מכוניות שממש תרצו לנהוג עליהן. מפתיע? לא ממש. הלא כבר יש לנו על הכביש מכוניות כמו לקסוס RX ולקסוס NX שנראות מיליון שקל. אבל תסתכלו בתמונות של מכונית הסאלון החדשה, לקסוס LS500. הפעם לקסוס הלכה עם העיצוב רחוק, אפילו רחוק מאוד ביחס לסגמנט כל כך שמרני.

לקסוס LS500 החדשה

כדי להגיע למראה ה"קופה" הייחודי בלקסוס האריכו והרחיבו את המרכב, ובד בבד הנמיכו את הגג. התוצאה לפניכם. מעבר לתמונות, ה-LS גדלה. בדור היוצא גרסת בסיס הגלגלים הארוך נמתחה לאורך של 309.1 ס"מ, ואילו הגרסה שתוצג בתערוכת דטרויט מגיעה עם בסיס גלגלים של 312.4 ס"מ. עוד לא הוצג דגם עם בסיס גלגלים ארוך וגם לא דגם קצר יותר אז קשה לנו לדעת איך להגדיר את הגרסה הזאת, אבל דבר אחד בטוח – היא ארוכה.


בחברה היפנית, תאמינו או לא, מדברים על חוויית נהיגה. כן, כן. ברכב של 5.23 מטר מדברים על התנהגות כביש. בתור התחלה הורידו מהמשקל 90.7 ק"ג מאוד משמעותיים. בנוסף, עברה השלדה טיפול מקיף. הוטמעה מערכת ניהול שלדה (VDIM), ששולטת על תנועת הרכב ומעברי המשקל שלו באמצעות ניהול מעבר הכוח של הרכב, ניהול מערך המתלים הבלמים וההיגוי. בלקסוס אפילו מדברים על היגוי אחורי.

מרכז הכובד אף הוא הונמך, וכל המכלולים המרכזיים וגם הנוסעים עצמם מסודרים באופן שמסייע בהנמכתו של מרכז הכובד.

תא נוסעים - לקסוס LS500

בדור הקודם זכינו ב-LS למגוון מנועים ובהם מנוע היברידי. בשלב זה לקסוס הציגה רק מנוע אחד, וגם הוא לא היברידי. המנוע מציע נפח של 3,500 סמ"ק וביחס לדור הקודם אבדו לו 2 צילינדרים. נורא? ממש לא. למנוע הקודם היה אמנם נפח הרבה יותר גדול (4,600 סמ"ק) ושמונה צילינדרים, אך זה הספיק רק ל-387 כ"ס. בעזרת שני מגדשי טורבו במנוע החדש תקבלו 415 כוחות סוס שזה 28 כ"ס ו-11 קג"מ יותר (61.1 קג"מ סך הכל). המשקל המופחת והמנוע המשופר יאפשרו ל-LS בגרסת ההנעה האחורית להגיע ל-100 קמ"ש מהר יותר, ב-4.5 שניות לעומת 5.7 ב-LS460 הקודמת. יחד עם המנוע תוצע, לראשונה בלקסוס, תיבת 10 הילוכים. סביר להניח שבעתיד תוצג גם גרסה היברידית.

נתייחס בקצרה לתחום הטכנולוגיה והאבזור. בקצרה, כי חבל לנו על הזמן שלכם בעבודה. אם תרצו להאריך תוכלו תמיד לחפש את ההודעה הרשמית של לקסוס, שתגזול לכם כמה שעות מהחיים.

לקסוס LS

לראשונה בלקסוס, ישנה מערכת לזיהוי הולכי רגל המאפשרת התחמקות אוטונומית (בלי מעורבות נהג) תוך שהיא שומרת את הרכב בתוך נתיב הנסיעה. בנוסף, כמובן שתוצע תצוגה עילית על שמשת הנהג אבל בלקסוס מספרים על תצוגה בגודל של 24 אינצ', גדול יותר מכל מה שהיכרנו עד היום וגם גדול יותר ממסך המחשב של רובנו. בתוך הרכב יש מסך נוסף עם גודל צנוע, יחסית, של 12.3 אינצ' שישמש לניווט.

תא הנוסעים מרשים במראהו ואת זה אפשר ללמוד מהתמונות, והמושבים כמובן חשמליים עם 28 כוונונים אפשריים. לקסוס LS החדשה צפויה להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2017. היא תושק כאן במקביל לדגמים חדשים של אודי A8 ומרצדס S קלאס, כך שהתחרות בסגמנט הפאר צפויה להיות אינטנסיבית במיוחד.

לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים