דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות הנמכרות ביותר ב-2013

Getting your Trinity Audio player ready...


שנת 2013 היתה אחת מהשנים הטובות שידע שוק הרכב הישראלי. בסך הכל נמכרו כאן יותר מ-212,000 מכוניות, נתון שמהווה עליה של 3.7% לעומת השנה שעברה - ובסך הכל מציב את 2013 כשנה השלישית בטיבה אי פעם. רק לפני 10 שנים, מי היה מאמין, נמכרו כאן פחות מ-120,000 מכוניות בשנה.

השנה גם זכינו לראות לא מעט השקות מעניינות של דגמים חשובים כמו מאזדה 3, טויוטה קורולה, סוזוקי קרוסאובר ועוד. חלקם כבר השפיע באופן משמעותי על נתוני המכירות, אך רובם יתבלטו בשנה הקרובה. אפשר עוד להמשיך ולנתח את השנה שחלפה, אבל בשלב זה עדיף לתת לטבלאות לדבר בעד עצמן.

ומי הן 10 המכוניות הכי נמכרות בישראל? בשביל זה תצטרכו לחכות לסוף הכתבה...


מכוניות המיני ממשיכות להתחזק / צילום: אריאל זנדברג. בכותרת: פז בר

מיני

השליטה האבסולוטית של קיה פיקנטו בסגמנט המיני רק מתחזקת משנה לשנה, וזאת למרות שמדובר באחת מהמכוניות היקרות בקבוצה. מבצעי המכירות של סוזוקי אלטו הצמידו אותה למובילה, והורדת המחירים סייעה לפיאט 500 לרשום מספרים יפים. מסקודה סיטיגו וסיאט מי, למען האמת, ציפינו לקצת יותר.



סופר מיני

כבר כמה שנים טובות שיונדאי i20 שולטת ללא עוררין בסגמנט הסופר-מיני, אך בעוד בשנים קודמות ההצלחה הגיעה בעיקר מכיוונן של חברות הליסינג - השנה אחראית להצלחה גם הגרסה הידנית, שנמכרה בכמויות יפות ללקוחות פרטיים. שימו לב למספרים של מיצובישי ספייס סטאר, שנמכרה כאן רק מאמצע השנה - ונסו לשער מה צפוי לה בשנה הבאה.



תת-משפחתיות

פעם קראנו להן "משפחתיות קטנות", אבל המימדים של פיג'ו 301 וסקודה ראפיד הכריחו אותנו לשנות את השם של הסגמנט הזה. למרות ההשקה המוצלחת של שתי המכוניות הנ"ל (ואחיותיהן עם סמל סיטרואן וסיאט), יונדאי i25 שומרת על מעמדה הבלתי מעורער. מיצובישי אטראז' הגיעה לישראל בימים האחרונים של 2013, כך שאל תמהרו לזלזל בה.




דגמים חדשים ומעניינים הגיעו השנה לקטגוריית המשפחתיות / צילום: פז בר

משפחתיות

חלק מהדגמים המשפחתיים נמכרים תחת אותו שם בגרסאות ההאצ'בק, הסדאן והסטיישן (פורד פוקוס למשל), בעוד יצרנים אחרים משתמשים בשמות אחרים לדגמים האחרים. כדי לא לתת יתרון מלאכותי לשמות המשותפים, החלטנו לאחד את הדגמים המשפחתיים של כל יצרן - והתוצאות לפניכם.



ג'יפונים קטנים

אל תתנו למספרים להטעות אתכם - בסוף 2014 הטבלה הזאת תיראה אחרת לחלוטין, ויהיו בה גם דגמים נוספים כמו פיג'ו 2008, אופל מוקה, פורד אקו-ספורט ועוד. בשנה החולפת נהנה ניסאן ג'וק מחודשים אחרונים של מונופול על הסגמנט, ואילו סוזוקי קרוסאובר רשם מכירות מוצלחות במיוחד בתוך פחות מ-3 חודשים. ותחשבו לבד כמה הוא מסוגל למכור בשנה שלמה.



ג'יפונים

את השנה הראשונה שלו בישראל פתח האאוטלנדר החדש בסערה, אם כי צריך להגיד כי את עיקר ההצלחה הוא גרף בזכות האפשרות השימושית ל-7 מקומות ישיבה - כך שחלק מהלקוחות שלו הגיעו בכלל מסגמנט המיניוואנים. ניסאן קשקאי הצליח לא רע ביחס לרכב שעומד להתחלף, הספורטז' בצמרת למרות ירידה תלולה במכירות, ושימו לב לצמד האחים שבמקומות ה-9 וה-10, שהתחלקו ביניהם במכירות באופן כמעט שווה.





מאזדה 6, וכל היתר. קטגוריית מכוניות המנהלים / צילום: גלעד ארצי

מכוניות מנהלים

כבר כמה שנים שמכוניות המנהלים הולכות ומאבדות את המכירות לטובת הג'יפונים, וגם הקהל הצביע ברגליים והלך לרכבי הפנאי. מאזדה 6 החדשה זוכה להצלחה יוצאת דופן, וגם סקודה סופרב מוכרת בכמויות לא רעות. כל היתר מדשדשות באותו איזור, פחות או יותר. אגב, שימו לב לפיג'ו 508, שבשנים קודמות התייצבה בצמרת והשנה נעדרת מהרשימה. שאפו גם לב.מ.וו סדרה 3 על ההתברגות במקום השישי.



מיניוואנים

המנצח הגדול של קטגוריית המיניוואנים הוא בעצם מיצובישי אאוטלנדר, שמשתייך לסגמנט הג'יפונים אך הצליח למשוך לקוחות רבים שזקוקים ל-7 מקומות ישיבה. מתיחת הפנים של טויוטה ורסו, וגם ההצלחה בציי הרכב ובצה"ל, מציבים אותו הרחק מעל המתחרים. המיניוואנים הותיקים של פורד מפתיעים לטובה.




יונדאי ולוסטר, פולקסווגן שירוקו. שתי הספורטיביות הנמכרות בישראל / צילום: יתיר דוידוביץ

ספורט

לא כולן פה חורכות אספלט, לא כולן באותו מחיר, אבל למרות הכל הן מתאחדות תחת הכותרת "ספורטיביות". אין ספק שהמחיר התחרותי של היונדאי הביא לה הצלחה ניכרת (אך המכירות צנחו ב-50% לעומת השנה שעברה), ושימו לב לנוכחות המוגברת של פולקסווגן ברשימה.



טנדרונים

השליטה המוחלטת של סיטרואן ברלינגו הפכה למסורת ארוכת שנים, אך השנה קם לו מתחרה מעניין בדמותו של פיאט קובו - טנדרון קטן אך שימושי שנמכר ב-80,000 שקל פחות או יותר. פורד קונקט צפוי להתחזק ב-2014 עם ההשקה של הדור החדש.



טנדרים

גם כאן יש מונופול של שנים רבות של איסוזו די-מקס. טנדרי ה-4.5 טון ומעלה (סילברדו, ראם ו-F350) זוכים להצלחה בזכות מקלט המס שהם מעניקים, ואילו פולקסווגן אמארוק קצת מאכזב בשנתו הראשונה בישראל.




מתיחת הפנים של מרצדס E קלאס העניקה לה יתרון מול המתחרות / צילום: יתיר דוידוביץ

יוקרה - סאלון

שימו לב לסדר המופתי של הטבלה: במקומות 1-5, מכוניות הסאלון. מקומות 6-7 שייכים לסאלון-קופה, ואילו במקומות 8-10 הסתדרו מכוניות הפאר. חלוקה מסודרת שכזו יכולה להיות רק בסגמנט שבו יש שליטה של 80% למותגים הגרמניים בעשיריה הפותחת.



יוקרה - שטח

עם כל הכבוד לסאלוניות המהודרות, העם (האמיד) היושב בציון אוהב את היוקרה שלו כשהיא גבוהה יותר מזו של השכן. אודי Q5 רושם כבר כמה שנים מספרים יפים, הגרנד צ'ירוקי שעבר השנה מתיחת פנים זוכה גם הוא להצלחה, ובמקום העשירי יש גם ריינג'ים של מיליון שקלים ומעלה - אבל גם את האיווק הקומפקטי. אגב, המספרים לא כוללים רכבים שהגיעו ביבוא אישי.




המכונית הנמכרת ביותר בישראל ב-2013 / צילום: גלעד ארצי

הכי נמכרות בישראל

כאן אפשר ללמוד כמה דברים מעניינים על הצרכן הישראלי. קודם כל, הוא עדיין אוהב מכוניות משפחתיות; שנית, הוא מוכן לקנות מכוניות קטנות כשאלו לא מציעות פשרות גדולות מדי; שלישית, הוא קונה לא מעט רכבים דרך חברות הליסינג; לבסוף, ניתן לקבוע בוודאות שהצרכן הישראלי זנח את אהבתו למכוניות היפניות והתמסר טוטאלית למכוניות הקוריאניות: מתוך 10 המכוניות הנמכרות בישראל, 6 הן מתוצרת דרום קוריאה. וברכות ליונדאי שהשתלטה השנה על 40% מהטופ-10, ועל 15% משוק הרכב כולו.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה