דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בראבו! פולקסווגן פאסאט חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי תקופה ארוכה בה הופצו שמועות שונות על דור שביעי לשושלת הפאסאט, חשפה אמש פולקסווגן את מהדורת 2011 של מכונית המנהלים המצליחה. למעשה, מדובר במתיחת פנים מקיפה, שכן הפאסאט החדשה משתמשת בפלטפורמה הזהה לזו של הדור היוצא, וגם בארסנל המנועים ותיבות ההילוכים אין כל חידוש [לעמוד הדגם בקטלוג - פולקסווגן פאסאט - רכב חדש].

מבחינה עיצובית, לעומת זאת, עברה פולקסווגן פאסאט שינוי מקיף. הדגם שהוצג בפריז נראה מודרני ואלגנטי יותר מקודמו, אך גם שמרני וסולידי מתמיד. פנסי החזית והשבכה הקדמית ממשיכים את הקו המלוטש שהוצג בפולקסווגן פולו החדשה וכן ברכב השטח היוקרתי פולקסווגן טוארג, בעוד מאחור חולקת הפאסאט קווים משותפים עם סקודה סופרב. מן הצד, נשמר הפרופיל אשר אפיין את הפאסאט היוצאת, עם קו חלונות גבוה המסתיים בחיתוך אנכי חד. תא הנוסעים, נשאר כפי שהיה בדור הקודם - פשוט, אלגנטי ויעיל. מידותיה של הפאסאט צמחו באופן סמלי בלבד, עם גידול של 4 מ"מ באורך הכולל (שכעת עומד על 476.9 ס"מ) וכן נרשמה תוספת של 2 מ"מ במימד הרוחב (147.4 ס"מ).


העיצוב שמרני ומאופק, אך בהחלט נאה. פולקסווגן פאסאט / צילומים: יצרן

היצע המנועים של פולקסווגן פאסאט החדשה כולל כמעט את כל המבחר הקיים במחסני VAG, ומתחיל במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים המנפק 122 כ"ס ומסתיים אי שם בגרסת V6 בנפח 3.6 ליטרים המשחררת אל הגלגלים עדר של 300 סוסים. הגרסה הרלוונטית ביותר לשוק הישראלי תהיה ככל הנראה זו המצוידת במנוע ה-1.8TSI (המנפק 160 כ"ס), אותו מנוע הקיים גם בדור הנוכחי. כל מנועי הבנזין, אגב, הם מוגדשי טורבו מסדרת ה-TSI המוצלחת של היצרן הגרמני. גם באגף הדיזלים תציע פולקסווגן מבחר מנועים מרשים, החל מ-1.6 ליטר (105 כ"ס) וכלה ב-2.0 ליטר (170 כ"ס). כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, המוכרת יותר כ-DSG. לחובבי הז'אנר תוצע גם תיבה ידנית, למעט במנוע הבנזין הבכיר.


הפאסאט מציבה אמת מידה חדשה בקטגוריה, לפחות בפן הטכנולוגי. מי תהיה המתחרה שתעבור את הרף?

בעוד ביחידות הכוח אין כל חידוש מסעיר, מפתיעה רשימת האביזרים והעזרים האלקטרוניים בכמה טכנולוגיות נוצצות. בפן הבטיחותי, מציגה הפאסאט מגוון רחב של מערכות מתוחכמות: בקרת שיוט מתקדמת עם אפשרות לבלימת חירום אוטומטית במהירויות שמתחת ל-30 קמ"ש, מערכת המזהה את עייפות הנהג, מערכת תאורה עם מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת בקרת סטייה מנתיב, מערכת ניווט המזהה תמרורי הגבלת מהירות ומעדכנת את הנהג בהתאם, ועוד. נוסף על אלו, תצויד פולקסווגן פאסאט בכמה גאדג'טים מעניינים, אשר חלקם חדשים לחלוטין: בדגמים בעלי מערכת כניסה ללא מפתח (Keyless) תוצע מערכת לפתיחה אוטומטית של תא המטען בהעברת רגל מתחת לפגוש האחורי - שימושי ביותר כאשר חוזרים מקניות בידיים עמוסות. אופציה נוספת היא מערכת חניה אוטומטית, המזהה מקומות חניה מתאימים גם בניצב למדרכה. בגרסאות הבכירות תוצע גם מערכת עיסוי מובנית, וכן חימום וקירור למושבים.

פולקסווגן פאסאט החדשה תעלה על כבישי אירופה החל מחודש נובמבר הקרוב. בישראל אנו צפויים לראותה בתחילת שנת 2011, כאשר טרם נמסר מידע על התמחור הצפוי.

לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה