דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מגבלת טווח? בעלי רכב חשמלי נוסעים 40% יותר מהממוצע

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רכב חשמלי בישראל נוסע בממוצע 21 אלף ק"מ בשנה
  • 88% מהנהגים טוענים בעיקר בבית
  • טעינה ציבורית? מרבית הסיכויים שהעמדה תפוסה או תקולה

נוסעים יותר מכולם: סקר שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בקרב בעלי מכוניות חשמליות מגלה כי אלו נוסעים בממוצע 57 ק"מ ביום, או 21 אלף ק"מ בשנה. זאת לעומת 40 ק"מ ביום ו-14.6 אלף בממוצע שנתי למכוניות בבעלות פרטית המונעות בבנזין או בסולר. במילים אחרות - רכב חשמלי נוסע בממוצע 42% יותר מרכב אחר.

ההסבר לתופעה ברור, שכן רכישת רכב חשמלי כדאית יותר לנהגים שנוסעים מעל הממוצע - אך זו הפעם הראשונה בה נאסף המידע בצורה רשמית. הנתונים נאספו על בסיס סקר שנשלח ישירות ל-66 אלף אזרחים המחזיקים בבעלותם רכב חשמלי (עוד כמה עשרות אלפים נמצאים בבעלות ציי רכב). מתוכם ענו על השאלון קרוב ל-15 אלף איש.

טוענים בבית, מתקשים בחוץ: 88% מבעלי כלי הרכב החשמליים דיווחו כי הם טוענים את הרכב בעמדה הביתית לעיתים קרובות או מדי פעם, בעוד 9% השיבו כי הם לעולם לא טוענים את הרכב בבית - שכן הם אינם מחזיקים בעמדת טעינה ביתית. ביישובים קטנים רק 3% מהנשאלים השיבו כי אין ברשותם עמדה ביתית, לעומת 14% מהמתגוררים בערים הגדולות.

30% מהנשאלים דיווחו כי הם משתמשים לעיתים קרובות או מדי פעם גם בעמדות טעינה ציבוריות מהירות, 13% משתמשים בעמדות ציבוריות איטיות ו-14% בלבד טוענים במקום העבודה.

כ-40% מהמשתמשים בעמדות הטעינה הציבוריות דיווחו כי העמדות בדרך כלל פנויות ותקינות, אך מרבית המשתמשים נתקלים בקשיי טעינה: 51% מהמשתמשים בעמדות המהירות אמרו כי העמדות לרוב תקינות אך תפוסות, ועוד כ-10% דיווחו כי העמדות תקולות.

מה אנחנו חושבים: קצב החדירה של כלי הרכב החשמליים לישראל הפתיע רבים, שכן הוא גבוה מהממוצע האירופי עם נתון של למעלה מ-25% מסך כלי הרכב שנמכרו בישראל מתחילת השנה. אבל מי שמפנטז על הגעה ל-90% חדירה בסוף העשור - ואנחנו מתכוונים אלייך, ממשלת ישראל - חייב לשים לב לנתוני הסקר שפורסמו היום.

כי נכון לנקודת הזמן הנוכחית, כמעט כל רוכשי הרכב החשמלי הם כאלה שיש באפשרותם להתקין עמדת טעינה ביתית. וכל עוד הנהגים ימשיכו להיתקל בעמדות ציבוריות תפוסות או תקולות, נהגי החשמליות ימשיכו להיות רק מקרב אלו שמסוגלים להטעין בבית. כל היתר - ומדובר במיליוני ישראלים - ימשיכו לנסוע בכלי רכב מזהמים.

למאמר זה התפרסמו 35 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה